První červencový den bude na viaduktu probíhat montáž lešení na pilíři P2 pro otryskání, spárování a sanaci kamenného povrchu pilíře. Práce na pilíři potrvají šest týdnů, v polovině srpna se pak bude lešení demontovat.

„V době montáže a demontáže budeme pracovat v plavebním profilu, proto je nutné vyloučit provoz plavební komorou,“ uvedl mluvčí stavební společnosti Hochtief Michal Talián.

Zdymadlo u ostrova Štvanice je podle ŘVC druhou nejvytíženější komoru v tuzemsku, kterou ročně využije přes 10 tisíc lodí. Aktuálně rovněž prochází modernizací za více než 130 milionů. Jde především o úpravu rejd, v jejímž rámci vznikne i nová nábřežní zeď navázaná na Negrelliho viadukt.

Oprava Negrelliho viaduktu začala v červenci roku 2017 a potrvá až do června příštího roku. Termín se musel několikrát prodloužit kvůli komplikacím, se kterými projekt nepočítal.

Zakázku vyhrálo sdružení firem Hochtief CZ, Strabag a Avers. Na stavbě denně pracuje kolem stovky lidí. Stavba už několikrát výrazně omezila i pražskou MHD.