Z informací, které poskytla zastupitelka Eva Vorlíčková (TOP 09), vyplývá, že provoz firmy Operátor ICT vyšel Prahu za poslední rok a půl na bezmála 100 milionů korun.
„Je to možné s tím, že veškeré náklady, které byly ze strany magistrátu placeny vůči Operátorovi, byly za provoz systému opencard, což je větší část nákladů, a za konzultace v oblasti IT," připustil na dotaz Fišer.
Konzultační firma magistrátu
Městská firma slouží výhradně k provozu karet na MHD a odnedávna i jako konzultační firma magistrátu. Vorlíčkové ve čtvrtek pražský městský soud uložil nepravomocně podmíněný trest v kauze předchůdce Lítačky, karty opencard.
Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ve čtvrtek uvedla, že Lítačka ušetřila 36 procent nákladů dříve vynakládaných na provoz končící karty opencard, zatím prý zhruba 37 milionů. A náklady podle ní budou klesat. Pravicová opozice ale tvrdí, že vedení města na provozu Lítačky neuspořilo téměř nic. Podle pirátů jde o dvanáctiprocentní úsporu.
Lítačku už mají desetisíce lidí
Karty Lítačka město vydává od března a postupně nahrazují opencard. Lítačku si za půl roku vyzvedlo 193 tisíc cestujících. Pilotní provoz měl původně skončit v červnu, rada jej ale prodloužila do srpna a aktuálně do konce září.
Vedení Prahy dosud nechtělo zveřejnit, kolik bude projekt stát, a tvrdilo, že náklady řekne až v okamžiku ukončení pilotního provozu. Lítačku Praze dodala firma XT-Card. Opozice tvrdí, že bez výběrového řízení.
Lítačka nebo papírové kupóny
Opencard vlastnilo asi 1,2 milionu lidí. V období od poloviny letošního roku do března roku 2017 vyprší platnost 700 tisíc karet opencard. Cestující místo nich dostanou buď Lítačku, nebo mohou jezdit na papírové kupony.
Praha navíc podle primátorky chystá i další možnosti, jak za jízdné v MHD platit, mimo jiné platebními kartami. Magistrát má s majitelem opencard, firmou eMoneyServices, nadále nevyřešené spory. EMS po městě žádá téměř 700 milionů korun, o další desítky milionů se už soudí.
Čtěte také: Opozice: Náklady na provoz Lítačky jsou podobné jako u opencard