„Okleštěné“ formy provozu nabízejí provideři již za cenu pod 250 Kč za rok. Možnosti internetu jsou přitom opravdu rozmanité a mnohostranné. „Podle výzkumného šetření Markentu nyní pracuje s internetem v ČR 47 procent dospělé populace, zatímco vloni to bylo 41,“ říká Jaroslav Winter, který se již dlouhá léta specializuje právě na internet.

„Přitom roste podíl častých uživatelů. Zvýšil se z loňských 73 na 81 procent, kdežto při prvním průzkumu v roce 1999 tvořili častí uživatelé jen 28 procent a naopak příležitostní uživatelé 72 procent,“ upřesňuje. Internet u nás již zcela zdomácněl. Více než 63 procent uživatelů ho využívá právě z domova. Přitom hledají především informace pro osobní využití. Téměř 90 procent hledá informace o zboží a službách, a to by měla být dobrá informace pro obchodníky.

Přímý nákup využívá prostřednictvím platebních karet 52 procent uživatelů. S rozvojem čipových platebních karet se zvýšila i bezpečnost nákupu touto cestou. Internet vyrostl ivezdatného konkurentaostatnímmédiímz pohledu reklamního využití. Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) bude letos monitorovat tempo růstu právě v tomto segmentu mediálního trhu.