Námitku systémové podjatosti podle Schienherra podala firma Gwern, která provozuje v Nupakách pivovar. "Společnost dodávala pivo do beer biků, a jde tak bohužel pravděpodobně jen o případ toho, jak zákaz zdržet a jen udržet byznys co nejdéle," uvedl náměstek. "Doufáme, že zákaz se posune nejdéle o několik týdnů," dodal. Společnost Beer bike Prague, která kola v Praze provozuje, podala připomínky pouze při schvalování zákazu na magistrátu.

Ředitel společnosti Gwern Petr Ugrin sdělil, že se nejedná o obstrukci. "Chceme, aby celé správní řízení bylo rozhodnuto v souladu se zákonem a v jeho mezích, nic více," uvedl. "Pan náměstek se snaží jednat z pozice síly, tedy pak ať naplní smysl a účel správního zákona do posledního puntíku a svá tvrzení nechť opře o jasné a přezkoumatelné důkazy a nikoliv jen o nějaké domněnky či vlhké sny," dodal.

Projev alkoturismu

Ugrin zároveň potvrdil, že jeho pivovar dodává pivo na dvě pivní kola, která nevlastní. "Osobně si myslím, že by pan náměstek měl s provozovateli v klidu začít jednat a najít řešení, neboť z pozice síly toho moc nedosáhne a naopak si může ještě vysloužit osobní přípis od našeho advokáta," uvedl dále. Dodal, že rozhodnutí správních orgánů podléhají soudnímu přezkumu, takže odhad náměstka na několikatýdenní zdržení považuje za velmi optimistický.

Vedení města připravilo zákaz kol pro celou oblast širšího centra metropole. Pivní kola, na která se vejde kolem 15 popíjejících turistů, považují zástupci koalice za projev "alkoturismu", proti kterému chtějí bojovat.

Pivní kola jsou další z řady turistických atrakcí, na něž si v posledních letech stěžují obyvatelé centra města. Magistrát v minulosti pomocí změny zákona docílil zákazu vozítek segway, řešilo se i omezení tzv. elektrokoloběžek, připomínajících spíše mopedy, nebo jízdních kol v některých pěších zónách. Problém s pivními koly se dotkl i jiných evropských metropolí, například Amsterodam je předloni zakázal.