Tvůrci webu tvrdí, že kvůli smlouvě s firmou na reklamní plochy přichází pražské letiště každou sekundu o dvě koruny. Stránky jsou podle registru CZ.NIC registrované Frantzem Nowakem.

„Činnost JCDecaux na letišti proto nelze označit jinak, než že letiště okradli,“ uvádí web, kde se současně autoři pouštějí do vedení letiště. „Korunu svému snažení nasadili pánové manažeři (Václav) Řehoř a (Jakub) Puchalský tím, že namísto toho, aby se řádně snažili vymáhat dlužné nájemné, případně smlouvu s JCDecaux vypověděli a přesoutěžili, tak propouštějí zaměstnance,“ píšou tvůrci.

Letiště Praha minulý týden v tiskové zprávě uvedlo, že tvrzení uvedená na internetové stránce jsou zkreslená, pomlouvačná a poškozují dobré jméno společnosti. „Letiště Praha již proto podniká patřičné právní kroky, včetně přípravy trestního oznámení na neznámého pachatele pro pomluvu. Cílem je zejména očistit dobré jméno společnosti Letiště Praha. Zároveň společnost podá stížnost na Radu pro reklamu z důvodu podezření na neetické využití reklamního prostoru,“ uvedl mluvčí Roman Pacvoň. Právní cestou chce vymáhat zablokování stránek bez ohledu na rozhodnutí reklamní rady.

Letiště Václava Havla.
Letiště Praha chystá další vlnu propouštění, odejde na 150 lidí

Na českém trhu proti JCDecaux bojuje dlouhodobě skupina BigBoard, která je na trhu venkovní reklamy největším hráčem. Její mluvčí Pavlína Stránská odmítla, že by s kampaní měli něco společného. „Rozhodně za stránkami naše společnost nestojí a ani se nedomníváme, že by šlo o záležitost trhu s reklamou. Po bližším prostudování na nás působí spíše dojmem, že jde o snahu podpořit zaměstnanost ve společnosti Letiště Praha,“ uvedla mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská.

Propouštění bylo nevyhnutelné, tvrdí Letiště Praha

Podle Pacvoně však jsou (miminálně některé) velkoformátové vizuály umístěny na nosičích, které patří firmě BigBoard. Proto ji vyzve k odstranění. „Lze se domnívat, že za kampaní mohou stát konkrétní podnikatelské zájmy, které se snaží využít aktuální bezprecedentní situaci způsobenou onemocněním covid-19 ve svůj prospěch. Letiště Praha přesto nepodlehne žádné formě nátlaku a jeho vedení bude i nadále tvrdě hájit zájmy společnosti,“ dodal mluvčí.

Letiště Praha se dále „důrazně ohrazuje proti tvrzení, že nepostupuje v souladu se zákonem a s péčí řádného hospodáře.“ Dokazují to podle Pacvoně rovněž „excelentní hospodářské výsledky“ uplynulých let. Státní firma má se společností JCDecaux platnou smlouvu o provozování reklamy uzavřenou v roce 2012. Tehdy ještě letiště ovládal jiný management.  „Společnosti BigBoard Praha naopak na konci tohoto roku vyprší téměř dvacetiletá smlouva s Letištěm Praha na pronájem venkovních reklamních prostor,“ dodal Pacvoň.

Letiště Praha v době krize způsobené koronavirem.
Letiště Praha prodělává 100 milionů měsíčně, žádá o miliardy z fondu obnovy

Letiště podle něj stejně jako u všech nájemců i u JCDecaux provádí analýzu, do jaké míry měla na jejich podnikání dopad krize spojená s virózou covid-19. Pacvoň ronvěž zmínil, že snížení počtu zaměstnanců (Letiště Praha propustilo na jaře i na podzim více než 500 lidí) bylo zcela nevyhnutelné kvůli poklesu leteckého provozu v souvilosti se zákazem cestování ve snaze zabránit šíření koronavirové nákazy. „Neexistuje tedy žádná přímá souvislost mezi redukcí počtu pracovních míst a platební morálkou obchodních partnerů letiště, jak zcela zavádějícím způsobem uvádí anonymní internetová stránka,“ upozorňuje mluvčí Pacvoň.