„V cyklodepu se budou balíky překládat z náklaďáků na speciální elektrokola a kurýři je poté doručí k zákazníkům,“ líčí primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě).

Vše bylo naplánováno tak, aby byl provoz cyklodepa otevřen do Vánoc. Jde prý o takový dárek. „Až 32 procent zásilek lze v centru dopravit na cargokolech. A to není málo,“ dodává Scheinherr, který se nechal inspirovat v zahraničí.

Zdroj: Youtube

Nový projekt pražských radních, kteří jej schválili terpve v červnu letošního roku, nese název Depot.Bike. Podle Scheinherra je zvolená lokalita dopravně dobře dostupná, je skryta pod magistrálou, má velkou kapacitu i skvělé napojení přímo do centra města.

Zakáže Praha vjezd nákladních aut do centra?

Magistrát uvedl, že pilotní provoz je plánován na šest až osm měsíců. „A bude průběžně a pravidelně vyhodnocován,“ slíbil mluvčí Vít Hofman. Projektu se zúčastní logistické a doručovací společnosti Dachser, DHL Express, DPD, GLS, Messenger, PPL a Rohlik.cz. Ty budou společně provozovat flotilu více než 30 nákladních elektrokol různých typů a technologií. Vedoucím pražského cyklistického „experimentu“ je Jakub Ditrich ze společnosti ekolo.cz.

Pokud bude cyklodepo na Těšnově vyhodnoceno logistickými firmami i vedením metropole pozitivně, městská rada zváží zavedení regulace vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy.