Před změnou smlouvy měli zákazníci možnost čerpat data sníženou rychlostí, O2 však možnost zpomaleného čerpání dat přestala poskytovat. O tomto faktu vedoucímu ke zhoršení postavení uživatelů je ale O2 neinformovala v zákonem stanoveném rozsahu a neumožnila jim tak ukončit smlouvu ke dni účinnosti změny.

O2 je podle mluvčí Lucie Pecháčkové přesvědčena, že její argumenty byly správné a proti rozhodnutí podá rozklad. "Zákazníkům dáváme několik možností, jak surfovat plnou rychlostí i po vyčerpání základního objemu dat. Jako jediný operátor jsme navíc začali převádět nespotřebovaná dokoupená data do dalšího měsíce. Díky tomu mohou zákazníci využívat nepřetržitě rychlý internet, aniž by přišli o dokoupená data, která nestihli vyčerpat," podotkla.

O2 má téměř pět milionů mobilních zákazníků. Počet klientů, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl ve třetím čtvrtletí meziročně o 15 procent na 1,74 milionu. Podíl chytrých telefonů v síti vzrostl na 55 procent.