„Pro úspěch ve veřejné zakázce na nákup dvaceti velkokapacitních autobusů jsme udělali maximum před vypsáním jsme zorganizovali dvě kola předběžných tržních konzultací, oslovili všechny stávající i potenciální výrobce velkokapacitních autobusů v Evropě a podle jejich vyjádření jsme připravili dokumentaci pro vypsání samotného tendru,“ řekl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Dopravce hledal dodavatele velkokapacitních autobusů už v roce 2018, tehdy plánoval si dlouhé vozy pronajmout. Ani tehdy se nikdo nepřihlásil. Nyní chtěl vozidla koupit, ovšem podle výrobců byl problém především v délce záruční lhůty či podmínek pro servis.

Požadavky na zmírnění záruky se objevily už během předběžných konzultací, dopravní podnik je však odmítl. „Pro DPP by to znamenalo výrazné zhoršení podmínek a zvýšení nákladů do budoucna. V tendrech na standardní, kloubové nebo midi autobusy, které jsme doposud realizovali, žádný z výrobců neměl výhrady k námi požadované záruční době,“ dodal Šabík.

Zakázka se nebude opakovat

DPP už nepočítá podle Šabíka s tím, že by zakázku opakoval. „O to více se soustředíme na urychlení prací na elektrifikaci linky 119, kde na přelomu letošního a příštího roku očekáváme získání pravomocného územního rozhodnutí a stavebního povolení. Na základě prvního kola předběžných konzultací registrujeme násobně větší zájem u výrobců trolejbusů než u výrobců velkokapacitních autobusů,“ řekl Šabík. Zakázku na velkokapacitní trolejbusy chce DPP vypsat v první polovině letošního roku. Plán na elektrizaci linky 119 již loni schválili pražští radní.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala požadavek na posílení spojení na letiště stále trvá. Zda budou opět jezdit zdvojené autobusy ve špičce nebo zda počká objednatel dopravy až na trolejbusy, není jasné. „Za Ropid bychom byli nicméně rádi, kdyby se toto spojení podařilo navýšit co nejdříve,“ řekl Drápal. O zajištění letošní letní sezóny budou ještě s pražským dopravním podnikem jednat.