V porovnání s loňským ročníkem, který zaznamenal rekordní účast, počet letošních nominací zatím narostl přibližně o 30 procent. Nominovat přitom lze až do konce června.

„Velmi nás těší tento zájem mnoha lidí říci, vážím si vás a oceňuji vaši práci, svým zaměstnavatelům, obchodním partnerům či přátelům podnikatelům, kterým tak dávají najevo, že podnikat poctivě má smysl a člověk se nemusí stydět za to, že je podnikatelem," hodnotila Markéta Nová, která projekt Český Goodwill od začátku vede.

Zároveň se podle Nové ukazuje, že neplatí, že Češi umějí jen nadávat, ale umí myslet i pozitivně a ocenit snahu druhých.

Mezi přijatými nominacemi dosud převažují ty od zaměstnanců, ale postupně se přidávají také obchodní partneři, kteří si váží spolupráce s nominovanými. „Je to podobné jako loni, kdy ale nakonec obchodní partneři trochu převážili a zaslali zhruba 37 procent všech nominací, tedy o 5 procent více než zaměstnanci (32 procent)," doplnila Nová.

Další nominace v loňském roce přišly od přátel, rodinných příslušníků, kolegů z oboru, nebo také prostě od obdivovatelů, kteří vnímali přínos podnikatele v regionu, ve kterém žijí.

Neostýchejte se a nominujte také

Výslednou podobu ocenění Český Goodwill má ve svých rukách veřejnost. Záleží totiž právě na jejích nominacích, kdo získá to největší uznání, jakého se podnikateli může dostat. A dále prostřednictvím hlasování může v září rozhodnout o tom, kdo se stane Osobností Českého Goodwillu.

Pokud se obáváte, že byste si odesláním nominace mohli vysloužit nálepku „šplhouna", nemusíte mít strach. „Pro tyto případy je v nominačním formuláři volba, která umožní nominujícímu zůstat v anonymitě. Nominovaný se pak od nás nedozví, kdo konkrétně jej nominoval," uklidnila Nová.

Doplnila, že tyto obavy nejsou příliš časté. Loni například souhlasilo s tím, aby pořadatel nominované informoval o tom, kdo je nominoval, na 70 procent nominujících.

Účast v projektu Český Goodwill je navíc zcela zdarma pro nominující i nominované. „Nejedná se o žádnou soutěž, kde by o výhře rozhodovalo to, zda nebo kolik firma zaplatí," řekla Nová.

Nad transparentním průběhem celého ocenění navíc dohlíží světově uznávaná certifikační autorita TÜV SÜD Czech.

Nominované firmy mohou jen získat

Dosud se projektu Český Goodwill zúčastnilo na osmdesát podnikatelů a firem, kterých si lidé váží. Příjemné překvapení a pocit uznání za dobře odvedenou práci, jsou reakce, které spojují všechny nominované. Kromě pozitivní zpětné vazby získají podnikatelé impuls k dalšímu snažení a upevní se jejich vztah s nominujícím.

Nominace na ocenění Český Goodwill je zároveň možnost zviditelnit i menší firmy. Na oceněné navíc čekají věcné ceny, které mohou využít k rozvoji svého podnikání. „V uplynulých ročnících od nás ocenění získali ceny v celkové hodnotě přesahující půl druhého milionu korun," uzavřela Markéta Nová.

Pokud tedy i vy máte ve vašem okolí firmu, které byste chtěli vyjádřit veřejné uznání za její odpovědný přístup k podnikání, neváhejte a poctěte ji vaší nominací na ocenění Český Goodwill. Nominovat je možné už jen do konce června na www.cesky-goodwill.cz.

Čtěte také: O neúspěchu ví každý. O tom, že se firmě daří, se už hovoří výrazně méně