Na internetu pravidelně nakupuje 43 procent Čechů, kteří jsou zodpovědní za 85 procent on-line nákupů. Přesto i pro lidi, kteří na internetu nakupují běžně, on-line představuje jen 12,5 procenta všech nákupů.

Módu na internetu shání 57 procent pravidelných českých zákazníků, produkty pro krásu vybírá v e-shopech 54 procent Čechů, zboží pro volnočasové aktivity hledá na internetu 44 procent lidí. Nákupy v zahraničí si vyzkoušelo 66 procent českých on-line zákazníků. V čínských e-shopech si zboží vybralo 77 procent lidí, v evropských 55 procent. Zahraniční weby si 69 procent Čechů vybralo podle doporučení ze sociálních sítí nebo od influencerů.

Doručení domů preferuje 83 procent pravidelných nakupujících, 46 procent Čechů si nechává objednávku posílat na poštu, 40 procent do výdejního místa. V kamenných obchodech si internetové zásilky vyzvedává 21 procent Čechů. Produkty vracelo šest procet nakupujících.

ČR patří k zemím s největším počtem internetových obchodů. Funguje jich kolem 40 tisíc. Počet e-shopů loni meziročně vzrostl o 3,5 procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Češi loni v internetových obchodech nakoupili zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018. Prodej e-shopů v ČR měl podle původních odhadů podle výkonného ředitele APEK Jana Vetišky růst přibližně o 15 procent. Nyní se očekává, že se růst bude pohybovat okolo 20 procent a přiblíží se hranici 190 miliard korun.