VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministerstvo práce odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. Ministerstvo práce odstoupilo od smlouvy s firmou OKsystem, která zvítězila v tendru. Podle zástupců resortu byl průběh zakázky neuspokojivý a společnost nezaručila, že vše stihne dokončit. Firma si naopak stěžuje na nesoučinnost ministerstva. ČTK o tom informoval mluvčí ministerstva Petr Habáň. Zdůraznil, že nynější postup vyplácení příspěvků a podpor neohrozí. Podle Habáně úřad připravuje vyhlášení nové zakázky. ČTK zjišťuje vyjádření firmy.

16.11.2017
SDÍLEJ:

Ministerstvo práce a sociálních věcí. Ilustrační foto. Foto: ČTK/Kateřina Šulová

OKsystem zajišťuje aplikace pro agendu dávek či zaměstnanosti dvě desetiletí. Tyto systémy resort pod vedením někdejšího ministra Jaromíra Drábka (TOP 09) vyměnil v roce 2012. Po dvou letech je ale úřadům práce kvůli pochybení při výběru dodavatele zakázal používat antimonopolní úřad, úředníci se tak ze dne na den vrátili k OKsystemu.

O zakázku mělo zájem šest uchazečů

Po nástupu ministryně Michaely Marksové (ČSSD) ministerstvo vyhlásilo čtyři tendry na úplně nový systém za celkem 1,5 miliardy, který měl původně fungovat od letošního ledna. Termín plného provozu se ale o dva roky odsunul. Sněmovní sociální výbor koncem září vedení ministerstva za zpoždění ostře kritizoval. Dvouletý odklad a zajištění provozu, o který se dál stará OKsystem, vyjde asi na miliardu.
Systém pro vyplácení dávek je součástí celkového nového systému. O tuto zakázku za 616 milionů korun mělo zájem šest uchazečů. Zvítězil OKsystem. Resort původně plánoval, že smlouvu uzavře v červnu 2015. Platit měla do konce příštího roku. Podle mluvčího se kontrakt uzavíral loni začátkem listopadu a firma měla dodat finální otestované dílo do 20. července příštího roku. Ministerstvo požadovalo záruku, že se vše do termínu stihne, dodal mluvčí.

Resort vidí další sporné body 

Podle ředitele ministerského odboru rozvoje a bezpečnosti Jiřího Károlyho ministerstvo od smlouvy odstoupilo po opakovaných jednáních kvůli "neuspokojivému průběhu zakázky". „Společnost OKsystem nám neposkytla ani v prodlouženém termínu přiměřenou jistotu, že pevné a závazné termíny realizace budou bez dalších obstrukcí dodrženy. Odstoupením od smlouvy chceme minimalizovat možnost vzniku škody," uvedl Károly.
OKsystem si podle mluvčího stěžuje na to, že ministerstvo neposkytuje součinnost. Resort na to reaguje tím, že vidí i další sporné body jako třeba migraci dat a její zabezpečení. 2Vzhledem k tomu, že ministerstvo záruku nedostalo a komunikace s dodavatelem probíhá se stejnými argumenty, je zřejmé, že termín dokončení díla není ze strany společnosti OKsystem reálný," dodal Habáň. Podle něj vedení resortu chystá nový tendr, zveřejní o něm předběžné oznámení.

Autor: ČTK

16.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Zákaznický servis - Zákaznický servis Pracovníci v zákaznických 20 000 Kč

Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNICE - (příjem objednávek). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNICE , (přijímání telefonických objednávek od zákazníků) , , Místo výkonu práce: Obec Mníšek pod Brdy – ŘITKA , , Směnnost: krátký/dlouhý týden, 12hod směny (cca 15 směn v měsíci) , Krátký týden - stř+čtvr od 6-18hod, dlouhý týden - po+út, pá až ne od 6-18hod. , , PROČ PRACOVAT PRO NÁS ? NABÍZÍME... , • zázemí silné a stabilní společnosti , • možnost dlouhodobé spolupráce na dobu neurčitou , • moderní pracovní prostředí a příjemný kolektiv , , CO BUDETE DĚLAT ? , • administrativně zpracovávat objednávky , • komunikovat s klienty, řešit objednávky i reklamace , • zadávat požadavky do IS , , JE TO PRÁCE PRO TOHO, KDO... , • má uživatelskou znalost práce na PC , • je trestně bezúhonný , • je samostatný a spolehlivý , • je ochoten pracovat na krátký/dlouhý týden , , V případě zájmu zašlete Váš životopis na zamestnani@abasto.cz nebo volejte na tel.: 725 791 362. , , PODÍVEJTE SE NA NÁS: , www.youtube.com – video „Vítej v týmu“ , www.abasto.cz , , Abasto s.r.o. je moderní velkoobchodní společnost zásobující gastronomické provozy, maloobchodní prodejny, obchodní řetězce a ostatní velkoobchody širokým sortimentem čerstvého ovoce a zeleniny, včetně exotických druhů, bylinkami, houbami a dalšími specialitami.. Pracoviště: Abasto, s.r.o. řitka, K Třešňovce, č.p. 1348, 252 10 Mníšek pod Brdy. Informace: Kožíšková, +420 725 791 362.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí odbytu 50 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti zásobování a nákupu ECS Supply Manager Launch. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště: Zápská 1857, 250 01 Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt e-mailem: hr.cz@eur.bosal.com, , Upřesňující údaje:, - PP na dobu neurčitou, - zajištění, koordinace a implementace veškerých aspektů souvisejících s dodavatelským řetězcem OEM , projektů ve fázi náběhu do sériové výroby, , - zkušenosti s podobnou pozicí ve výrobní společnosti min. 5 let, automotive podmínkou, - praxi v oblasti logistiky podmínkou min. 5 let, - prokazatelné zkušenosti s řízením projektů, - znalosti v oblasti plánování, vstupní a výstupní kontroly , produktových struktur, kusovníků, řízení poptávky,., - vynikající znalost AJ, - MS Office (Word, Excel) na pokročilé úrovni, - analytické myšlení, orientace na výsledek, schopnost budovat a řídit tým, prezentační a komunikační , dovednosti, , Zaměstnanecké výhody:, - 5 týdnů dovolené, - stravenky, - další peněžité odměny dle kolektivní smlouvy. Pracoviště: Bosal čr, spol.s r.o. - sídlo brandýs n.labem, Zápská, č.p. 1857, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Lucie Sýkorová, +420 778 530 700.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 104 Kč

Skladníci, obsluha manipulačních vozíků. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 104 kč, mzda max. 126 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Místo pracoviště:, - DHL Solutions a.s., Poděbradská 603, Jirny , , Prvotní kontakt:, - e-mail: info@rekondra.cz, - osobně Štěrboholská 353/98, Praha 10, - tel.: 602 375 977, , Zaměstnanecké výhody:, - stravenky v hodnotě 40 Kč, Bonusy do 3000 Kč. Pracoviště: Rekondra s.r.o. - jirny, Poděbradská, č.p. 603, 250 90 Jirny. Informace: Nataliia Bobrovska, +420 602 375 977.

Informační technologie - Informační technologie Technici uživatelské 24 600 Kč

Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií Technici uživatelské podpory inform. a komunik. technologií. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24600 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MVP: V Parku 2316/12, Praha 4, Kontaktovat e-meilem hlasenvolnehopracovnihomista@gmail.com., , arabština na úrovni rodilý mluvčí výhodou, bakalářské vzdělání v oboru informační inženýrství a technologie, , Zájemci nechť zašlou svůj strukturovaný životopis s motivační dopis e-mailem na adresu hlasenkavolnehomista@gmail.com.. Pracoviště: Ca cz, s.r.o., V parku, č.p. 2316, 148 00 Praha 414. Informace: Miroslav Mejtský, +420 604 298 953.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel Národního muzea Michal Lukeš položil květinu k opravenému hrobu  architekta Josefa Schulze.
10

Nová pamětní deska: hrob autora budovy Národního muzea se dočkal opravy

Akce Hrr na ně! připomene slavnou husitskou bitvu na Vítkově
25

Husité, kejklíři i mučící nástroje. Hrr na ně! Bitva na Vítkově se znovu opakuje

Ředitel Nemocnice Na Františku končí, na svou funkci rezignoval

Obvinění z manipulací s veřejnou zakázkou, které obdržel minulý týden, bylo důvodem rezignace ředitele Nemocnice Na Františku Roberta Zelenáka. Radní Prahy 1 dnes jeho rezignaci přijali. Do dalšího jednání rady, které proběhne 17. července, jej zastoupí právnička nemocnice Alena Hanilcová.

Primátorka Krnáčová: Investice do školství jsou nejvyšší od roku 2011

Celý letošní školní rok se Pražský deník ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy ptal studentů, co je nejvíce trápí, co je zajímá a co by mohlo být na jejich škole či v Praze lepší. V létě budeme naopak přinášet reakce magistrátu na problémy tížící studenty. Dnes se zaměříme na oblast investic do pražského školství.

Pražští veterináři letos našli závady u pětiny prodejců na farmářských trzích

S rychlým nástupem jara se inspektoři Státní veterinární správy působící v Praze zaměřili také na kontrolu prodeje potravin na farmářských trzích. Konkrétně šlo o živočišné komodity jako jsou maso, ryby, masné a rybí výrobky, vejce, mléko a mléčné produkty či med. 

Přes Prahu se opět přehnala bouřka s krupobitím. Problémy mělo i letiště

/VIDEO/ Páteční výstraha před silnými bouřkami meteorologů tentokrát byla přesná. Kolem poledne se silný déšť doprovázený větrem a kroupami prohnal Prahou. Ve srovnání se středečním řáděním počasí teď nezpůsobilo takové škody. Největší problémy podle všeho zaznamenali obyvatelé Prahy 6. Na chvíli se omezil dokonce provoz na Letišti Václava Havla.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT