Vítězná „dvojka“ má vysoce nadprůměrný počet ekonomických subjektů včetně malých a středních firem. Radnice se může pochlubit vůbec nejlepším hodnocením úředních hodin, výborně dopadla i v testu elektronické komunikace a v podpoře webových stránek, na nichž podnikatelé naleznou vše podstatné pro komunikaci s veřejnou správou i pro rozvoj svého podnikání.

„Myslím, že v této době je podpora podnikatelů malého a středního formátu velmi důležitá, protože v době, kterou prožíváme, si leckdo sáhl na úplné dno nebo možná i pod dno,“ řekl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS).

Analytici agentury Datank se ve výzkumu zaměřují na ukazatele z oblasti podnikatelského prostředí a přístupu veřejné správy. Součástí šetření jsou i dotazníky mezi podnikateli a úředníky. Radnice „stříbrné“ Prahy 7 má například podle výzkumníků nejlepší elektronickou komunikaci. Prokázal to test prostřednictvím fiktivních podnikatelských dotazů s ověřováním rychlosti a kvality odpovědí.

Pražské radnice jako celek mají podle srovnání vůbec nadprůměrně dobrou komunikaci s podnikateli.

Firmy často řadí mezi hlavní výhody metropole výši poptávky a kupní sílu lidí, mezi nevýhody pak ostrou konkurenci. „Toto v našem odvětví platí určitě,“ potvrdila Kateřina Běťáková, manažerka e-shopu společnosti Natu.cz, která prodává zdravou výživu i přírodní kosmetiku včetně vlastní produkce. Firma s asi dvacítkou zaměstnanců funguje v „modu“, který je v hlavním městě poměrně typický. Ústředí s kancelářemi, showroomem a výdejnou zboží má v Holešovicích, výrobnu a sklad, odkud putují výrobky do celé země, v Bystřici u Benešova.