Se zvýšenými hygienickými opatřeními otevírají restaurace KFC, kterých má firma v Praze 37. Zhruba třetina stolů je ohrazena páskami, aby byly dodržovány předepsané rozestupy. V prvních dnech se však budou muset zákazníci obejít bez dezertů, zmrzliny a snídaňové nabídky.

Pro zákazníky je připravená dezinfekce, na dodržování rozestupů dohlédne speciální pracovník, který se bude pohybovat po restauraci.

Zvýšenou hygienu musí dodržovat také zaměstnanci. „Základ je mytí rukou, pracovníci si musí mýt ruce pravidelně každých 30 minut a také pokaždé, pokud se dotknou obličeje či vlasů,“ řekl Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

„V dubnu jsme zaznamenali historicky nejvyšší počet transakcí za měsíc v rámci služby KFC Rozvoz. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku máme o polovinu více objednávek,“ dodal Hubík. Vedle počtu objednávek stoupla také průměrná částka, kterou lidé za dovezené jídlo utratí.

Podle Hubíka si lidé mohou roušku sundat pouze, když jedí jídlo či pijí u stolu. Jinak jí ale musí mít neustále nasazenou.

McDonald’s: plexiskla a samolepky

Například řetězec McDonald’s v každé své restauraci vyčlenil hned několik zaměstnanců, kteří se budou výhradně starat o dodržování hygienických pravidel v prostorech pro zákazníky.

K objednávkovým i výdejovým pultům firma nainstalovala plexiskla. „Zároveň budeme zákazníky aktivně žádat, aby mezi sebou dodržovali dostatečné rozestupy během objednávání a nesedali si příliš blízko sebe. Dopomohou nám v tom samolepky umístěné na stolech i na zemi,“ říká Jaroslav Sedláček, provozní ředitel společnosti McDonald’s.

Pro personál platí časté mytí rukou. Zaměstnanci u výdejového pultu mají k dispozici jednorázové rukavice. Nošení roušek je samozřejmostí.

Pro zákazníky jsou navíc připravené stojany s dezinfekcí, personál také bude po každém zákazníkovi dezinfikovat stoly a židle stejně jako samoobslužné kiosky, kliky od dveří či použité tácy.