„Jsme místem pro ty, kteří milují kvalitní maso,“ zní slogan Pražského řeznictví na webových stránkách. Podle Víta Morkuse je cílem poskytovat (pravděpodobně movitějším) zákazníkům prvotřídní kvalitu a výběr toho nejlepšího masa a čerstvých specialit. Funguje zde rovněž bistro a studený bufet.

Na webu ještě pořád s titulkem ROSTEME zve Babišovo řeznictví do nově otevřené prodejny v Holešovicích. Když se v březnu 2016 projekt rozjížděl, bulvární server Expres.cz patřící rovněž do holdingu Agrofert psal: „Pražské řeznictví prodává maso jen od českých řezníků. Navíc vás tam obslouží samí fešáci.“

Provozovovatel je ve ztrátě

Jenže současná realita je trochu jiná. Holešovická provozovna (další pobočky jsou na Žižkově a v centru metropole v ulici Na Poříčí) ze dne na den během letošního dubna zavřela. Pulty jsou prázdné, i ti fešáci zmizeli. „Projekt nesplnil naše očekávání,“ uvedl pro Neovlivní.cz mluvčí holdingu Karel Hanzelka s tím, že Agrofert jedná o tom, co bude dál. Jednou z možných variant je převzetí další tří prodejen někým jiným.

Agrofert provozuje Pražské řeznictví skrze firmu PMU, jíž je jediným akcionářem, se sídlem v Roudnici nad Labem. Pohled do výročních zpráv a účetních uzávěrek dokazuje, že tato dceřinná společnost - jak sama PMU zdůrazňuje fungující bez dotací - není v poslední době moc úspěšná. Zatímco ještě v roce 2016 byla společnost v plusu a o rok později vykázala dokonce osmnáctimilionový zisk, za loňský rok je ve ztrátě kolem pěti milionů korun.

Hanlivé plakáty proti Babišovi

Neovlivní.cz navíc tvrdí, že zaměstnancům Pražského řeznictví byly letos i kráceny výplaty. „Provozovna v Holešovicích byla ztrátová měsíčně sto až sto padesát tisíc. Lidi tam prostě nechodili,“ citoval server jednoho ze zaměstnanců.

Mluvčí koncernu, který ovládá předseda menšinové vlády opřené komunisty a SPD, však slíbil, že se o všechny pracovníky z uzavřené holešovické pobočky firma postará. „Všem dotyčným pracovníkům nabízíme stejnou práci v rámci jiných poboček společnosti PMU, která je provozovatelem sítě Pražských řeznictví,“ řekl Hanzelka.

Lze jen spekulovat, proč nevydrželo luxusní řeznictví déle než rok zrovna v Praze 7. Může to být tím, že zde žije velká skupina mladých lidí, liberálně smýšlejících městských voličů, kteří se šéfem vládního hnutí ANO rozhodně nesympatizují. Citovaný zaměstnanec dokonce uvedl, že do prodejny jeden zákazník pravidelně chodil vylepovat hanlivé plakáty o Babišovi, byť na rozdíl od Čapí hnízda nemuselo být běžným občanům hned jasné, kdo tento zkrachovalý objekt vlastní.