Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé by lokální produkty kupovali více. Obchodníci jsou ale vidět málo

/ANKETA/ Zájem o lokální produkty stoupá. Především ženy by české autorské produkty chtěly kupovat více. Nejen na internetu jsou ale lokální obchodníci vidět stále málo. Téměř tři čtvrtiny českých zákazníků by raději koupilo originální výrobek od českého prodejce než od velké zahraniční značky. Kde ale tyto lokální obchodníky najít?

3.8.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Ilustrační foto.Foto: Deník / Kaboň Lukáš

Zákazníci stále častěji vyhledávají specializované obchody. Tento trend je nejvíce vidět v textilním průmyslu a módě. Alespoň občas nakupuje online více než 70 procent Čechů. V šatnících sice stále převládají zahraniční značky, zájem o ty české je ale velký.

„Online nákupy jsou pro lidi pohodlnější a šetří jejich čas. Obzvlášť ženy v dnešní době často pracují na plný úvazek, zároveň pečují o rodinu a na hledání originálních butiků nemají čas. ABC Českého Hospodářství sdružuje ve své databázi právě menší lokální firmy, české výrobce a poskytovatele služeb. Přehledné třídění a základní informace o firmách zákazníkům usnadní vyhledávání. Od roku 2013 navíc nabízí tvorbu eshopů na míru, a to nejenom pro český, ale i německý a polský trh,“ uvedl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

České lokální výrobky jsou často originálnější i kvalitnější než ty zahraniční. Největší problém mají malé firmy s propagací. Více než polovina menších firem nemá vlastní webovou stránku. Pokud už nějakou mají, informace na ní jsou často naprosto nedostačující a nepřehledné.

„Základem je být vidět na sociálních sítích. Velké procento spotřebitelů by uvítalo podrobnější informace o firmách i jejich výrobcích. Právě ABC Českého Hospodářství to spotřebitelům poskytuje. Navíc nabízí i prostor k diskusi u každé z registrovaných firem. Názory ostatních spotřebitelů jsou dnes pro orientaci v nabízených službách a výrobcích zásadní,“ řekl Dukič.

„Doba, kdy vám sousedka doporučila kadeřnici, ke které jste pak chodili po zbytek života, je pryč. Dnes lidé na internetu tráví spoustu času pročítáním diskusí a názorů ostatních spotřebitelů. Chtějí kvalitu, ale zároveň i přijatelnou cenu. Jeden špatný příspěvek v diskusi může malé firmě zničit jméno. Lidé přestávají být loajální ke svým ozkoušeným poskytovatelům služeb. Klientela se přelívá neuvěřitelnou rychlostí. Být vidět by tak mělo být především pro menší a střední podnikatele zásadní,“ vysvětlil Dukič.

Otevřený diskusní prostor, který internet nabízí, velkým firmám ubírá na důvěryhodnosti. Každý přešlap je daleko více vidět. Více zákazníků s sebou totiž nese i větší riziko špatných recenzí. I proto lidé stále více hledají v nabídce lokálních dodavatelů. Malé firmy v nich vzbuzují větší důvěru.

Lidé stále nejčastěji nakupují v hypermarketech a nákupních centrech. Skoro třetina kupujících některé produkty – především maso, ovoce a zeleninu – raději koupí na farmářském trhu nebo ve specializovaném místním obchodě. Stále důležitější je pro spotřebitele zejména u potravin prokazatelný původ a způsob pěstování rostlin či chovu zvířat.

„ABC Českého Hospodářství prošlo v roce 2007 celkovou inovací. V současné době nabízí databázi široké škály nejrůznějších českých prodejců a poskytovatelů služeb. V letošním roce evidujeme v systému více než 80 tisíc aktivních firem a podnikatelů. Najdete tu tradiční dodavatele, zajímavé tipy, kam na masáž nebo kosmetiku, ale i velmi netradiční a stále vyhledávanější nabídky. V Česku se znovu objevují modistky, bylinkářky, léčitelé. V databázi máme například i firmy, které vyrábějí kvalitní pomůcky pro lidi s handicapem. Obecně přestává platit tvrzení, že co je zahraniční, je automaticky lepší,“ popsal Dukič závěrem.

Autor: Redakce

Kupujete rádi lokální produkty?

Ano.

100 %

Ne.

0 %

Hlasovalo: 12

Anketa byla ukončena

3.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Ondřej Kolář.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení