Na největším tuzemském aeroportu totiž od pátku startuje ostrý provoz odbavování do letadla pomocí esemesky. Zatím však bude fungovat pouze pro linku do Amsterodamu s konsorciem společností Air France a KLM.

V příštích dnech pak esemeskové odbavení začne fungovat také na lince Praha – Paříž provozované samostatnou společností Air France. Teprve pak se začnou přidávat i další aerolinky.

A jak odbavení přes mobil funguje? Pro využití služby je nutné mít telefon s internetovým prohlížečem. Cestující se přihlásí k odbavení pomocí webových stránek mobile.airfran­ce.comnebo klm.com. Po vyplnění všech potřebných údajů obdrží elektronickou palubní vstupenku s bezpečnostním čárovým kódem přímo do svého mobilního telefonu ve formě SMS, MMS nebo e-mailu. Pasažéři se mohou odbavit a vybrat si své sedadlo od 30 hodin do 30 minut před uzavřením odbavení.

„Elektronická palubní vstupenka obsahuje veškeré písemné informace uvedené na klasické palubní vstupence (čas nástupu do letadla, číslo odletového východu, čas odletu, cestovní třída a číslo sedadla). Cestující se zavazadly mohou využít přepážek “Baggage drop-off”,“ upřesnila mediální zástupkyně Letiště Praha Klára Kopřivová. U bezpečnostní kontroly a u odletového východu se cestující prokáže čárovým kódem z SMS / MMS / emailu v jejich telefonu. Elektronická (mobilní) palubní vstupenka může být předložena v letištních halách i bezcelních obchodech na Letišti Praha.

“Tato nová služba naprosto splňuje nároky a požadavky našich cestujících na rychlost, samostatnost a flexibilitu. Zároveň ukazuje snahu Air France a KLM neustále zdokonalovat nabízené služby za pomoci nejnovějších technologií ”, říká Jan Kropáček, obchodní ředitel AIR FRANCE KLM pro Českou a Slovenskou republiku. „Službu mobilního odbavení jsme nejdříve několik měsíců testovali na trase Paříž – Amsterdam – Paříž. V České republice již testovací fáze proběhla a do provozu je nyní zaváděna na linkách směřujících do Paříže a Amsterdamu,“ dodal Kropáček.