Internetový prodejce Košík.cz už má v Praze plně obsazené kapacity na celý týden, od šesti od rána do půlnoci. Konkurenční Rohlík.cz v pondělí večer ještě nabízel závoz na páteční odpoledne. Prémioví klienti mohli počítat s doručením nejdřív ve středu odpoledne.

„Vzhledem k většímu zájmu o online nákupy oproti běžnému stavu je většina nejbližších termínů doručení zarezervována. Je určitě vhodné vytvořit rezervaci s velkým předstihem, a to až po dobu tří následujících týdnů,“ upozorňuje internetový supermarket Teska. Obchodníci přijímají pouze online platby.

„Vysoká vyprodanost slotů je typická pro všechny kraje, nastala především kvůli opatrnosti domácností ve chvíli vyhlášení celorepublikové karantény,“ potvrzuje mediální zástupce Košíku František Brož s tím, že největší zájem je samozřejmě o trvanlivé a drogistické zboží i čisticí prostředky.

„U některých položek už dochází k rychlému vyprodání, ale vždy se snažíme to co nejrychleji kompenzovat. Největší problém je teď v rychlosti, s jakou sklad dokáže připravovat nové objednávky. Se směnami problém není. Řidičů, které můžeme proškolit na kurýry, je i s ohledem na aktuální počet profesionálních řidičů bez práce relativní dostatek,“ popisuje Brož.

Hlásí se řidiči odjinud

To potvrzuje i kurýrní síť DoDo pro expresní doručování zásilek. „Hlásí se nám taxikáři, bedňáci, lidé z gastronomie a různé další firmy, které za běžných okolností převáží zboží po městě a nyní mohou svůj přepravní prostor propůjčit k rozvážce potřebného zboží. Poptávka po delivery službách roste, zájem je obrovský. Online prodej s rozvozem je pro majitele zavřených provozů jedinou cestou, jak prodávat, alternativou je samozřejmě i pro spotřebitele,“ říká šéf DoDa Michal Menšík.

Obchodníci se ale potýkají s nedostatkem některého zboží. „V některých případech, kdy nemáme zboží k dispozici, doručíme alternativu. Naši řidiči jsou pro doručení online nákupů klíčoví, proto je třeba v této nestandardní situaci eliminovat jejich osobní kontakt se zákazníky. Z tohoto důvodu jim nelze osobně vrátit náhrady,“ informuje své zákazníky Tesco.

Pokud by snad zákazník trval na tom, že chce zboží zvolené prodejcem jako alternativní vrátit, musí se vydat přímo na některou z prodejen Teska.