O změně vlastnické struktury informovaly obě strany v tiskové zprávě bez finančních podrobností. Manifesto Market s podporou Rockaway chce expandovat (nejen) v rámci hlavního města a rozšířit koncept o digitální služby.

Rockaway fungující od roku 2013 propojuje oblast elektronického obchodu s těmi tradičními. Havrlantova skupina vlastní třeba Mall.cz, síť knihkupectví Luxor nebo cestovní agenturu Invia. Absolvent VŠE, který letos v květnu oslaví 35. narozeniny, působil jako ředitel společnosti provozující server Aukro.cz a založil web Bezrealitky.cz. Nyní hodlá jeho Rockaway využít zkušenosti z gastronomie, kde poskytuje restauracím a barům pokladní systém Storyous.

Značka globálního významu

„Oslovila nás zejména vize Manifesta, která má mimořádný potenciál a přináší moderní alternativu tradičnímu offline byznysu, což je společný ukazatel všech našich investic. Jsem rád i za to, že můžeme využít naše know-how jak z retailu (maloobchodu), tak z budování digitálních platforem,” uvedl Dušan Zábrodský, zástupce investora. Časem by se z Manifesta mohla stát značka globálního významu.

„Manifesto jsem inicioval s ambiciózním cílem – pokusit se o přerod nevyužitého místa ve městě, skrz experiment propojující gastronomii a kulturu. Usilovali jsme o to, vytvořit dosud chybějící úroveň a kvalitu zážitku, jenž kombinuje vytříbený design, kreativitu a prvotřídní gastronomii. Cíleně jsme chtěli nabídnout nízké vstupní náklady pro nezávislé malé podniky. Úspěch konceptu předčil veškerá naše očekávání,” přiznal Barry, šéf Manifesta.

Stavební prostor mezi Masarykovým nádražím a Florencí, který vlastní Penta, loni v červnu zaplnily kontejnery. Manifesto se rychle stal populárním gastronomickým rájem, místem pro kulturní akce. Koncept zaujal také světová média, tržiště fungovalo i přes zimu.

Karlínské Manifesto navštívilo 650 tisíc lidí. Zahraniční turisté píší na facebookovou stránku většinou pochvalné recenze. Díky bezhotovostním platbám si Barry a spol. vysloužili uznání odborníků. Ale jak zástupci Manifesta sami uvedli v tiskové zprávě, laťka pro druhý rok je skutečně vysoko.

Manifesto otevře 15. března

„Jedním z prvních konkrétních kroků pro tento rok je otevření druhého Manifesta v oblasti Smíchova, které má už nyní reálné obrysy,” prozradila mediální zástupkyně unikátního projektu Radka Ondráčková. Logicky se nabízí místo, kde vyroste Smíchov City, developerský projekt firmy Sekyra Group. Podle informací Pražského deníku však hledá Manifesto další útočiště jinde.

Podle Ondráčkové také probíhá jednání o rozšíření Manifesta do západoevropských lokalit. Jeho tým se navíc i díky Havrlantově skupině rozroste. „Čeká nás velký nábor – Manifesto poskytne pracovní příležitosti lidem se zkušenostmi z managementu, nových technologií, marketingu i architektury,” dodala Ondráčková.

Manifesto v ulici Na Florenci otevře brány znovu v pátek 15. března. „Odstartujte s námi další rok plný lahodné gastronomie, kultury a setkávání,” zvou organizátoři na slavnostní večírek. „Vyslyšeli jsme vaše tipy a přání, zachovali všechno, co máte na Manifestu rádi a naučili se spoustu nového.” Návštěvníci se mohou těšit na šéfkuchaře z loňska i nováčky.