To je také cílem projektu Komunikační poradenské centrum CEPROS, který finančně podpořil Evropský sociální fond a který se zaměřil na podporu konkurenceschopnosti malých a středních podnikatelů, včetně osob samostatně výdělečně činných či jejich zaměstnanců v Praze. Má současně pomoci i podnikatelům a zaměstnancům se zdravotním postižením.

Komunikační poradenské centrum zřídilo Občanské sdružení Centrum pro podporu rozvoje občanské společnosti (CEPROS), sídlí v Praze- Libni. Podnikatele a jejich zaměstnance seznamuje se způsoby komunikace s obchodními partnery, ale také s médii a veřejností.

Odborníci zde zájemcům poradí, jak vytvářet komunikační strategie, vybírat komunikační nástroje, seznámí je se způsoby řešení krizových situací, prezentačními a komunikačními dovednostmi, rétorikou, etiketou, protokoly jednání s partnery, s budováním firemní značky. Tedy s řadou znalostí a dovedností, které hlavně drobní podnikatelé ke své škodě často podceňují.

Seznámí je také s možnostmi, které jim, jejich firmám či zaměstnancům poskytují informační technologie v rozvoji firmy a v její veřejné prezentaci a komunikaci s médii a širokou veřejností. „Ti, kdo tyto techniky zvládnou, pro které se internet stane levným a šikovným pomocníkem, ti již na samém počátku disponují významnou výhodou, které při svých ekonomických aktivitách podstatnou měrou zúročí,“ tvrdí experti centra.

Cílem tohoto poradenství je posílit znalosti drobných, malých a středních podnikatelů, včetně OSVČ, i jejich zaměstnanců v oblasti informačních technologií. Tato oblast dnes představuje klíčovou sféru, bez jejíhož zvládnutí zůstanou firmy na okraji trhu a postupně z něj budou vytlačeny. Komunikační poradenské centrum CEPROS poskytuje své služby zdarma.