Zatímco designové studio, které na Václavském náměstí vydrželo necelý rok, se zaměřilo hlavně na obývací pokoje a limitované kolekce, novinka na Chodově má poskytovat individuální servis zákazníkům, kteří se chystají vybavit jakoukoli část interiéru včetně kuchyně.

Na ploše zhruba 700 metrů čtverečních si budou moci prohlédnout materiály, dekory, vybavení i vybrané výrobky. Součástí má být osm vzorových pokojů, které lidé znají ze čtveřice velkoprodejen Ikea v Česku.

Stejně jako v případě pop-upu jde o širší strategii nábytkářské sítě a podobné prodejny se objeví i v dalších zemích. Pražské plánovací studio bude první ve středoevropském regionu. „Svojí koncepcí se odlišuje od běžného typu prodejny. Jako poradna a showroom spojuje výhody osobní konzultace, na kterou zákazník naváže objednávkou. Ve Westfield Chodov jde už o několikátý projekt, který spojuje přednosti kamenné prodejny a online prostředí,“ vysvětluje Petra Valentová, marketingová manažerka Westfield Chodov.

Podle čerstvého průzkumu poradenské společnosti CBRE se 41 procent zákazníků naučilo v pandemii některý sortiment nakupovat online. Průzkum sice potvrdil, že většina Čechů se plánuje do kamenných obchodů vrátit. Ovšem na straně druhé je jisté, že určité změny zákaznického chování s sebou situace ohledně covid-19 přinese, a to znamená výzvu jak pro nákupní centra, tak i pro jednotlivé obchodníky.

Nakupování se změní

Obecně se očekává změna vnímání kamenné prodejny jako pouhého místa pro prodej na multifunkční místo s kompletním zákaznickým servisem, které poskytuje možnost výdeje objednaného zboží online nebo funguje jako showroom, kde si zákazník zboží vyzkouší a nechá si ho doručit domů.

„Třetina nájemců nákupních center plánuje v rámci svých obchodů změny související s modernizací či zkvalitněním zákaznického zážitku. Kromě redesignu obchodů či showroomu se nejčastěji jedná o větší využívání digitálních technologií,“ popisuje Jan Janáček z CBRE.