Až do této chvíle měli o spojení povědomí většinou pouze fanoušci, kteří navštěvovali žižkovské domácí hřiště, avšak televizní kamery vše odhalily v závěrečném druholigovém utkání mezi Viktorií Žižkov a Hlučínem, kdy reklama na dresech domácího celku a skandované heslo „Pijeme, Žižkov, pijeme! Hubertus“ na bannerech okolo hrací plochy se nedaly přehlédnout.

„Prvotní impuls vzešel ze setkání našeho ředitele Davida Hořejšího a Jiřího Vrby, který pracuje jako obchodní ředitel FK Viktoria Žižkov. Následně jsme pak dojednali podrobnosti vzájemné spolupráce, to bylo někdy na počátku podzimu loňského roku, a spolupráce byla odstartována, “ připomněl obchodní ředitel kácovského pivovaru Jan Matějka.

Fanoušci Viktorky tak při zápasech pod televizní věží měli možnost ochutnat pivo Hubertus, a jak Matějka konstatoval, ohlas byl veskrze velmi příznivý. Pozitivní reakce lze vysledovat i v diskuzích fanoušků na webových stránkách Viktorky.

Marketingová aktivita padla na úrodnou půdu

„V současnosti již v Praze máme velmi početnou skupinu konzumentů našeho piva, takže reklama na Žižkově byla další marketingovou aktivitou, která padla na úrodnou půdu, o čemž svědčí stále stoupající zájem o naše pivo i v hlavním městě. Nám se tato forma marketingové komunikace od počátku líbila, protože Praha je pro nás, jakožto středočeský pivovar, samozřejmě zajímavý trh,“ uvedl Jan Matějka.

Zároveň připustil, že samotný nápis Hubertus na zadní straně dresu toho mnoho fotbalové veřejnosti neřekl. „Ještě jsme pořád v rámci České republiky poměrně neznámá značka, a tak jsme spíš profitovali z toho, a to bylo od počátku naším cílem, zprostředkovat fotbalovým fanouškům samotný zážitek s naším produktem. Tedy že fotbaloví fanoušci mohli naše pivo ochutnat přímo ve sportovním areálu při utkání a dát svoje doporučení dalším lidem,“ vysvětlil Matějka.

Úspěch paradoxně přibrzdil spolupráci

Úspěch v podobě postupu žižkovských fotbalistů do nejvyšší fotbalové soutěže v České republice však oboustranně výhodnou spolupráci paradoxně přibrzdil. Jak už název napovídá, v Gambrinus lize je místo pouze pro jeden pivovar. To oba partneři samozřejmě respektují a dál hledají možnost spolupráce, kterou „pravidla hry“ v 1. lize dovolují.

„Partnerství na platformě uplynulého ročníku fotbalové ligy jsme opravdu ukončili a momentálně hledáme další možnosti spolupráce v současných podmínkách,“ konstatoval Matějka a zároveň připomněl, že pivovar z Posázaví se již dříve stal a stále je partnerem populárního Jágr Teamu a hokejové školy Jaromíra Jágra, do které každý rok přijíždějí mladí hokejisté z celého světa, aby pochytili něco z umění naší hokejové legendy. „V neposlední řadě podporujeme také prvoligové basketbalisty z Kolína, pořadatele závodů světového poháru v alpském lyžování za Špindlerova Mlýna, a také třeba pražské Divadlo Na Fidlovačce,“ uzavřel Jan Matějka.