Celkově hospodařil loni podnik se ziskem přes 1,2 miliardy, což bylo způsobeno malými investicemi. DPP je největší městskou firmou a Praha jeho provoz dotuje více než 11 miliardami korun ročně.

Finální čísla ještě nejsou hotová 

Podle Gillara měl negativní vliv na výši úspory zejména vyšší objem kilometrů, které vozy DPP najezdily. „Zvýšily se takzvané dopravní výkony a naše výdaje vzrostly rovněž o provozní náklady nového úseku metra A do Motola, které se již promítly do nákladů. Finální čísla ještě budeme dávat do hromady," řekl.

V roce 2017 by chtěl, aby úspora byla v porovnání s letoškem minimálně dvojnásobná. Počty najetých kilometrů přibyly podniku například po změně v rámci provozu tramvají letos v srpnu.

Provoz DPP zčásti dotuje Praha 

Loni byl zisk podniku 1,255 miliardy korun, což způsobily velmi nízké investice. Finance podnik použil na úhradu ztráty z minulých let. Dopravce hospodaří s takzvaným přiměřeným ziskem - jde o finance, které má od Prahy. Provoz DPP ročně Praha dotuje více než 11 miliardami, dalších několik miliard získá DPP sám například prodejem jízdenek.

Dopravní podnik je největší pražskou firmou a zaměstnává zhruba 10.000 lidí. Provozuje tři linky metra, tramvaje i autobusy, stará se rovněž o lanovku na Petřín a lanovku v ZOO v Troji.

Čtěte také: TSK má na zimu 15 tisíc tun soli, DPP tramvaj na čištění trolejí