„Příští rok očekáváme růst trhu na téměř 2,2 miliardy korun. Průměrné roční tempo růstu do roku 2020 by pak mělo činit přibližně šest procent," uvedl mluvčí PwC Pavel Heřmanský.

Příležitostné hraní bude růst 

Výnosy z tradičního hraní her na PC nebo herních konzolích budou letos tvořit stále více než polovinu celkových tržeb odvětví. Do roku by 2020 by měly tržby z her na PC nebo herních konzolích růst zhruba pětiprocentním ročním tempem.

Zbylou část tvoří hraní na mobilech, tabletech, sociálních sítích nebo příležitostné hraní na webech. Sociální a příležitostné hraní podle studie poroste o sedm procent ročně.

Mobilní hraní možná překoná hraní na PC

Vývoj na českém trhu podle analytické firmy Newzoo kopíruje trend v celém východoevropském regionu, kde se letos očekává růst o sedm procent na tři miliardy dolarů. Mobilní hraní by mělo letos poprvé v tržbách překonat hraní na PC.

Podle údajů Českého statistického úřadu hraje počítačové hry přes internet téměř pětina české populace, ve skupině mezi 16 a 24 lety každý druhý Čech. Herní konzoli má podle údajů firmy Sony každá třetí česká domácnost.

Čtěte také: Janek Wagner: První PC v Čechách? Kopie nebo pašované zboží