Ve spádové oblasti, tedy v dojezdové vzdálenosti 20 minut autem, každého z 15 hypermarketů Globus v ČR by mohl být podle Bauera Globus Fresh. Potenciál pro síť malých prodejen je, letošní rok má ukázat, jak by mohl další rozvoj vypadat, dodal.

Pardubická prodejna, která má rozlohu 165 metrů čtverečních, je zaměřena na výrobky z pekárny a řeznictví. Základem pražského obchodu s plochou zhruba 2000 čtverečních metrů je restaurace.

Globus v pražské prodejně zavedl nový platební systém. U vstupu zákazníci obdrží tzv. Fresh kartu k zaznamenávání všech transakcí. K zaplacení budou sloužit samoobslužné poklady i klasické s obsluhou. Na rozdíl od hypermarketů v nich zákazníci zaplatí kartou, hotovostí a také papírovými a elektronickými stravenkami.

Koncept malých prodejen rozvíjí v ČR také společnost Tesco prostřednictvím sítě Žabka. Poskytuje v nich nejen prodej základního zboží denní potřeby, ale také další služby. Lidé si mohou mimo jiné odnést kávu s sebou.