Podle předpovědí jedné ze světově největších poradenských společností KPMG, která letos v Česku opakovaně získala první místo v kategorii služeb pro podniky v žebříčku TOP 100 nejobdivovanějších firem, zájem o poradenství v příštích letech poroste.

Objem služeb poskytovaných podnikům se výrazně zvýšil se vstupem Česka do Evropské unie a lze předpokládat jejich další nárůst nyní se vstupem Bulharska a Rumunska. Rychle se přitom rozvíjí daňové poradenství a tradičně velký zájem mají firmyo služby auditorské.

„Nejrychleji se vyvíjí oblast služeb pro finanční sektor. Zde očekáváme růst až 30 procent ročně,“ uvedla Eva Racková z KPMG. Důvodem je podle ní rostoucí konkurence na trhu. Banky a pojišťovny, které sídlí v naprosté většině v hlavním městě, nabízejí množství produktů. Uznačného množství z nich podle Rackové nedokáží určit, na kolik jsou ziskové či ztrátové. „Existuje stále vyšší tlak na optimalizaci služeb, nákladů, potřebu inovace, což jsou některé z důvodů, proč tyto společnosti vyhledávají pomoc zkušeného odborníka,“ doplnila.

Jinou sférou, pro niž budou firmy hledat stále častěji pomoc specialistů, je také společenská odpovědnost firmy, neboli Corporate Social Responsibility – CSR. Jinými slovy firmy se budou chtít spotřebitelům zalíbit. Zákazníci a klienti při výběru výrobku či volbě banky budou totiž více hledět nejen na produkty, ale také na to, co firma dělá pro životní prostředí. Jak se zapojuje do místního života, zda podporuje výchovu, vědu apod.

„V Česku je toto hnutí v počátcích, ale velké firmy se již snaží i touto cestou přilákat klienty. I tady jsou možnosti pro odborné poradenství,“ dodala Racková.

Zejména Praha a jednotlivé městské části využívají často poradenské služby při získávání fondů Evropské unie. „Tuto službu žádají především organizace veřejné správy. Hlavně v Praze se totiž projekty, které budou chtít podporu unie, týkají oblastí jako je vzdělávání. Cíle projektů, aby uspěly, je nutné velmi pečlivě definovat,“ uvedla Racková.