Pronajímaných 24 bezcelních obchodů má plochu téměř 4400 metrů čtverečních. Součástí smlouvy byla i nová plocha Aelia Duty Free, tzv. walk through zóna, kterou již nyní Lagardére provozuje. Obchodní jednotky, které byly předmětem tendru, budou vítězné firmě předány 1. ledna 2020. Poté začne přestavba obchodů za provozu. Část prostor bude cestujícím znovu k dispozici koncem března příštího roku a všechny mají být otevřeny nejpozději do 30. června 2020.

Nadnárodní Lagardére v koncesním řízení soupeřila se švýcarskou skupinou Dufry a německým Heinemannem. O vítězi podle letiště rozhodovala z jedné poloviny nabízená výše nájemného a z druhé poloviny kvalita služeb.

Vítěz nabídl třeba personál se širokými jazykovými znalostmi s důrazem na asijské jazyky, důraz na online prodej či věrnostní portál. V obchodech bude Lagardére prodávat zboží 767 značek, z toho 140 značek bude nových. Přes 80 značek bude lokálních a zhruba 90 produktových řad bude k dostání pouze na letišti.

Sedm typů obchodů

Skupina zde otevře celkem sedm různých typů obchodů. Ty budu zaměřené na nabízený sortiment a značky, ale především na konkrétní typ zákazníka. Jejich nabídka bude přizpůsobena nejen národnosti cestujícího, ale také jeho věku, potřebám, způsobu cestování a nakupování či příjmu.

Prodejny získají nový, stylový a moderní design, který by měl být poprvé představen právě v Praze. Podoba obchodů, včetně vybavení bude zřetelně odkazovat na Prahu a Českou republiku, její historii, architekturu a umění. 

Nový nájemce bezcelních obchodů by měl podle předsedy představenstva Letiště Praha Václava Řehoře pomoci k tomu, aby se neletecké výnosy letiště, tedy právě třeba tržby z obchodů, vyrovnaly výnosům z leteckých služeb. Zatím podle Řehoře tvoří tržby z neleteckého obchodu asi 30 procent ročních výnosů letiště. Tržby letišti loni meziročně vzrostly asi o sedm procent na 8,45 miliardy korun a počet cestujících vzrostl o téměř desetinu na 16,8 milionu.