„Soutěž vypíšeme v příštích týdnech. Budeme poptávat autobusy nejen s klasickým naftovým motorem, ale i s hybridním pohonem,“ řekl generální ředitel Petr Witowski. Podle něj totiž výrobci považují u těchto autobusů čistě dieselový motor už za spíše výběhový.

Nových autobusů má být do dvaceti kusů, jezdit mají hlavně na lince 119 na Letiště Václava Havla. „Z jednání se SŽDC vyplývá, že kolejové napojení letiště nebude dříve jak v roce 2028. I kdyby vlaky začaly jezdit dříve, máme dostatek linek, kde bychom mohli takové autobusy využít,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Podle něj kvůli nedostatečné kapacitě stávajících kloubových autobusů bude muset DPP přes letní sezónu provozovat zdvojené spoje.  „Není v tuto chvíli jiné řešení, jak vyřešit dopravu cestujících i lidí, kteří na letišti pracují,“ dodal Scheinherr.

Jeden hybridní (ale ne velkokapacitní) autobus DPP už testuje. Je od Volva. Podle Witowskeho zatím údaje z provozu ukazují úsporu zhruba 25 % nákladů.