„Rád bych jednal o narovnání podmínek a snížení provize. Má představa je zhruba na polovinu současné výše," řekl Gillar. Jednání s firmou by rád ukončil do konce března. Nyní je provize přes 20 procent.

DPP má sms jízdenky za částečně překonané 

Smlouva s firmou končí k 30. červnu 2018. Jak bude provoz sms jízdenek do budoucna vypadat, teprve rozhodne DPP společně s městem. „DPP má mít sms jízdenky, ale v dnešní době to je již částečně překonané," řekl Gillar.

Podle něj by byl vhodný například rozvoj systému časového jízdného. To znamená, že by cestující přiložil při nástupu ke strojku například svou kartu a když by vystupoval, opět by ji přiložil a odhlásil se.

Smlouvu prověřoval advokát a senátor Láska

Naúčtováno by mu pak bylo, co v MHD projezdil. „Tento systém funguje například v Ostravě," řekl Gillar. Rozvoj možností platby prý ale záleží na rozhodnutí hlavního města.

Smlouva na provoz sms jízdenek pochází z roku 2008 a byla v minulosti kritizována jako nevýhodná. Prověřoval ji také advokát a senátor Václav Láska. Původně smlouva obsahovala i klauzuli o automatickém prodloužení kontraktu o dalších deset let v případě, kdy o to jedna ze smluvních stran požádá. To bylo odstraněno v roce 2013.

Čtěte také: Policie navrhla obžalobu v kauze jízdenek pro dopravní podnik