Dopravní podnik si v minulosti ve svých šesti vozovnách topil sám. V roce 2016 do nich ovšem začal odebírat teplo od firmy České teplo. Ta již dodávala teplo do zbývajících vozoven. Spolupráce s firmou začala v roce 2003. „Studie a analýzy, které si DPP nechal vyhotovit jak interním právním oddělením, tak externími subjekty potvrdily, že tato smlouva z roku 2003 je platná a nevypověditelná,“ uvedl mluvčí Daniel Šabík. „Je to dědictví z minulosti, které nám zde bohužel zůstalo,“ dodal.

DPP se podle něj tedy alespoň pokusil situaci napravit. Výměnou za novou dohodu dostal podnik slevu na dodávky tepla pro všechny své vozovny, a ve výsledku tak měl i ušetřit. Podle dat poskytnutých DPP v roce 2016 České teplo dodávalo podniku 80 procent tepla, náklady činily přes 309 milionů korun. V dalším roce již firma dodávala sto procent veškerého tepla a náklady pro podnik činily necelých 220 milionů korun.

Navíc kdyby smlouvu DPP vypověděl, hrozila by mu podle Šabíka pokuta. „Navíc by v takovém případě nebylo možné využívat technologická zařízení, která patří Českému teplu, a ve finále ani topit,“ dodal mluvčí.

Proti smlouvám bylo podáno trestní oznámení, kterým se zabývá policie i Úřad na ochranu hospodářské soutěže, nebylo totiž na ně vypsáno výběrového řízení. Antimonopolní úřad však zatím k vyšetřování podrobnosti nesdělil.