Podle podmínek soutěže hledá DPP provozovatele reklamy na šest let s možností prodloužení na tři roky. Jde o plochy přímo ve vozech, například vedle nástupních dveří.
„Plochy doposud bez právního důvodu užívá společnost Rencar Praha. DPP podal proti této společnosti žaloby na vyklizení předmětných ploch,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
Podle ní není aktuálně na plochy, které jsou předmětem výběrového řízení, uzavřena žádná platná smlouva.
Podmínky soutěže mluví o pronájmu ploch celkem ve 146 soupravách metra, součástí zakázky jsou i některé reklamní panely ve stanicích podzemní dráhy.
Změna přinesla větší příjem
Část reklamy ve stanicích metra nedávno prošla výměnou, provozovatelem se namísto společnosti euroAWK stala společnost BigBoard. DPP to přineslo výrazně větší příjem než dosud.
EuroAWK se reklamy v metru nechtěla vzdát, čtyři roky se soudila. Neúspěšně. Jde celkem o 1200 reklamních míst. Zatímco euroAWK platila za místo pro provozování jednoho citylightu zhruba 9200 korun ročně, BigBoard nabídl částku 38 563 korun.
Nový nájemce začal od 1. července platit nájem v částce, kterou Dopravnímu podniku sám nabídl. Dopravní podnik tak za celou dobu kontraktu obdrží více než 600 milionů korun. Jedná se o částku čtyřikrát vyšší, než by dopravce dostal podle staré smlouvy.
Soudní spory trvají několik let
Vztahy mezi pražským dopravním podnikem a Rencarem jsou dlouhodobě vyhrocené, mezi firmami je několik žalob. Firma patřící do skupiny JCDecaux se od minulého týdne k dotazům nevyjádřila.
Vrchní soud v Praze nedávno zamítl odvolání společnosti Rencar proti rozsudku Městského soudu v Praze ve sporu firmy s Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Rencar DPP zažaloval kvůli tomu, že se cítil poškozen vyjádřením zástupců DPP o tom, že plochu pronajímají příliš levně.