Vyplývá to z výzkumného programu informační divize britského týdeníku The Economist, sdělila Lucie Prachmanová za společnost Global Blue, která výzkum sponzorovala.

Odborníci v oblasti mezinárodního nakupování vycházejí ze všeobecného nákupního indexu, který měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.

"Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou," uvedl produktový ředitel informační divize Alasdair Ross. Index má pomoci obchodníkům a značkovým prodejcům lépe se rozhodovat a online podoba tohoto ukazatele umožnit cestovatelům najít vhodné město pro nákup podle jejich představ, doplnil výkonný ředitel společnosti Global Blue Per Setterberg.

Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Celkové výsledky indexu (prvních deset měst):

1 Londýn 67,3
=2 Madrid 67,1
=2 Barcelona 67,1
4 Paříž 65,5
5 Řím 62,9
6 Berlín 62,3
7 Lisabon 61,6
8 Amsterdam 61,3
9 Praha 59,7
10 Budapešť 59,6


Pramen: Economist Intelligence Unit (EIU - informační divize časopisu The Economist)