Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šťastné dětství na internetu

PRAHA - Tak jako se stala internetová reklama součástí marketingového mixu, tak i PPC reklama (Pay Per Click – reklama placená za proklik) hraje u inzerentů stále větší roli. Nízká cena a princip založený na „platbě za návštěvníka“ nabízí jednu z nejefektivnějších cest, jak oslovit zákazníky.

19.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS

V internetové populaci, jež tvoří základ cílové skupiny, převládají muži. S věkem se snižuje rozdíl mezi „běžnou“ a „internetovou“ populací, přičemž největší výkyv je zřetelný ve věkové skupině 15–24, resp. 55 a více let. Zkrátka výrazně více uživatelů najdete od 15 let nahoru, s rostoucím věkem jejich počet klesá.

V průběhu posledních deseti let prošly informační technologie bouřlivým rozvojem. Evropské země i ČR jsou z hlediska jejich využívání slušně rozvinuté, na druhé straně nás ten největší boom teprve čeká. „Česká republika se liší od západních evropských zemí ve značné generační propasti v podílu uživatelů internetu mezi nejmladší generací 16 až 24 let, tak zvané NET generation, a následující generací 25 až 34 let,“ komentuje demografický stav Hana Friedlaenderová ze společnosti Median. Přítomnost dětí v domácnosti je jedním z hlavních faktorů ovlivňujících vybavenost domácnosti PC a dostupností internetu.

Reklama startovala na internetu roku 1996. Za deset let zaznamenala prudký vývoj na trhu, a byť ještě nevyrostla z dětského věku, očekává za tento rok příjmy 685 milionů korun, což je podle odhadu ARBOmedia o téměř 27 procent více než loni.

Na počátku to byl banner, reklamní proužek. Používá se dodnes, jeho účinnost ale klesá. Hodí se již jen jako doplněk k mediálnímu mixu. Naproti tomu roste význam PPC reklamy. Je to i proto, že reklama placená za klik je jednou z nejúčinnějších metod, s níž mohou provozovatelé internetových stránek oslovit uživatele, kteří hledají to, co inzerent nabízí. Mezi hlavní výhody reklamního systému tohoto typu patří, že inzerent neplatí za zobrazení inzerátu, ale za to, že na něj klikne uživatel. Inzerent si určuje, kolik je ochoten platit za jeden proklik, tedy za přivedeného návštěvníka. Proto je tato cesta zajímavá pro drobné podnikatele.

Internetová reklama nemá ale jen přednosti. Její vliv oslabuje nejednotnost slovníku v názvech reklamních formátů, a také ještě málo živý reklamní projev. Za dveřmi již čeká vysílání spotů na internetu.

19.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ondřej Kolář.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

Petr Pravda

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení