Celá transakce stojí Rewe Group necelé tři miliardy korun. Posílí za to významně svou obchodní pozici na tuzemském trhu. Přitom deset největších obchodních řetězců v oblasti rychloobrátkového zboží již teď ovládá přes 60 procent trhu. Jejich obrat podle Zděnka Skály ze společnosti Incoma Research roste výrazně rychleji než u zbývajících čtyř desítek obchodníků. „Počátkem devadesátých let byl obrat deseti největších obchodníků a zbytku vyrovnaný, nyní má prvních deset dvojnásobný obrat než zbytek,“ řekl Skála.

Ode dneška jsou všechny obchody Delvita uzavřeny, aby se v pondělí 4. června otevřely v novém kabátě. Sortiment se bude zřejmě měnit průběžně, stejně jako vnitřní uspořádání.

Billa chce ze zahraničí do Česka přenést i nové služby. Jednou z nich je prodej zájezdů do světových zemí přímo na prodejnách. „Chceme, aby si zákazník koupil poukázku a o nic jiného se už nemusel starat,“ řekl nedávno generální ředitel Billy ČR Jaroslav Szczypka. Uvažuje se také o zavedení samoobslužných pokladen, a to v horizontu dvou let. To by umožnilo zákazníkům vlastnoručně namarkovat zboží a bez asistence prodavačky zaplatit v automatu. Obecně vedení Rewe Group očekává po nakoupení obchodů Delvita posílení pozice na tuzemském trhu, protože prodejny Delvita jsou vhodně strategicky rozmístěny. Koncept obchodů a firemní strategie se obecně blíží konceptu a strategii Billy, což je pro situaci přínosem. Transakce ve svém důsledku povede k expanzi Billy po celém území republiky. Podle generálního ředitele Szczypky chce v příštích asi šesti letech otevřít přibližně dalších padesát prodejen. Sortiment by měly doplnit kvalitní biopotraviny, jež by měly být široce zastoupeny a prodávány pod vlastní značkou. Očekává se také rozšíření kvalitnějšího a luxusního dražšího zboží.

Do čtvrté pětiletky existence na českém trhu vstupuje Billa s velkými předsevzetími a s velkým sebevědomím. Billa využívá české dodavatele (až 95 procent všech dodávek), ti zahraniční sortiment jen doplňují, aby byl bohatší.