Kancelářský catering zažívá zlaté časy. Firmy ve velkých městech, především v Praze a Brně, do něj podle odhadů společností BB Box letos investují přes miliardu korun. Dovoz jídla do kanceláří proto přestává být doménou klasických cateringových firem a láká další velké hráče z řad internetových supermarketů nebo řetězců rychlého občerstvení.

„Minulé čtvrtletí bylo nejsilnější v historii. Naše služba BB Box rozvezla mezi české firmy, úřady a instituce tisícovky objednávek a získala stovky nových zákazníků. Nově i úřady nebo ministerstva,“ tvrdí Levon Ter-Ghazaryan, obchodní manažer tuzemské sítě Bageterie Boulevard.

„Firmy už považují kancelářský catering za běžnou součást své kultury a jeden z pilířů péče o zaměstnance. Zároveň víc přemýšlejí o servírovaném občerstvení, typickým chlebíčkům pomalu odzvonilo,“pokračuje Ter-Ghazaryan.

Důraz na zdraví a kvalitu

Zákazníci začínají preferovat zdravější a kvalitnější suroviny, důraz kladou i na objednávání online s rychlým doručením přímo do kanceláře už v ranních hodinách. Populární je také dovoz jídla ze specializovaných kamenných obchodů, například pekařství, jak potvrzuje ředitel kurýrní služby DoDo Michal Menšík: „Podle našeho odhadu se velikost trhu může pohybovat mezi 10 až 15 tisíci firem. Nejčastěji si objednávají občerstvení na jednání a oblíbené jsou i firemní snídaně,“

Podíl na trhu chtějí „utrhnout“ rovněž internetové obchody s potravinami. Od letošního května se rozjíždí služba Rohlík Fresh Partner.

„Delší dobu jsme dostávali nabídky od jednotlivých firem, zda jim nechceme přivážet nákupy v pravidelných intervalech. Očekáváme, že největší zájem bude o pečivo a lokální ovoce a zeleninu,“ odhaduje Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel Rohlik.cz. To potvrzuje konkurenční e-shop Košík.cz.

Nejvíce objednávek je v pondělí a v pátek

„Všímáme si také nárůstu zájmu o závozy zboží pro firemní snídaně, nejčastěji mléko, jogurty, müsli nebo cornflakes,“ doplňuje šéf marketingu Jan Škrabánek. Podle něho jde dnes už o tisícovky firem, které zaměstnancům na své náklady občerstvení zajišťují: „Nejčastější objednávky jsou v pondělí a pátek, máme však i klienty, kteří objednávají čerstvý závoz každý den.“

Nový trend zaznamenal také portál pracovních příležitostí Profesia.cz. S tím, jak se zaměstnavatelé snaží nabízet nové benefity, sahají po rozšíření gastronomických služeb přímo na pracovišti. Podle personalistů to má oboustranné výhody: zaměstnanci se mohou přes den kvalitněji najíst, zaměstnavatelé většinou sníží čas potřebný na jídlo.