„Cílem výběrového řízení Letiště Praha bylo zvýšit kvalitu služby koncovým zákazníkům. Mezi ně patří dostupnost WiFi zdarma, zajištění dostupnosti vozů do pěti minut od projevení zájmu cestujícího v režimu 24 hodin denně nebo maximální stáří vozu tři roky. Součástí je také jazyková vybavenost řidičů, vstřícné vystupování, udržování čistoty vozu i reprezentativní oblečení řidičů," uvedl Jiří Petržilka, člen představenstva Letiště Praha.

Do soutěže se přihlásily i další firmy

Obě společnosti budou mít přístup do prostor přímo před letištní terminály, ostatní taxislužby nicméně budou moci i nadále nabírat zákazníky v ostatních prostorách letiště.

Kromě vítězů tendru se do soutěže přihlásily rovněž společnosti Tic Tac Radima Jančury, Sedop Taxi, Modrý anděl a Halo Taxi. Nepřihlásil se naopak druhý ze současných poskytovatelů, společnost AAA radiotaxi.

Firma se nažila tendr zastavit 

Ta se naopak pokusila výběrové řízení pořádané letištěm zastavit prostřednictvím petice šoférů adresovanou ministru financí Andreji Babišovi (ANO). V ní si šoféři jezdící pro dispečink AAA stěžovali na výši pokut za nepřistavení vozu do uvedených pěti minut nebo na kvalifikační požadavky letiště a označili tendr za netransparentní a prokorupční.

Naopak Jančura, který ve středu se svojí taxislužbou Tick Tack neuspěl, podmínky soutěže označil za transparentní a soutěž za profesionálně připravenou.

Čtěte také:Taxislužbu na pražském letišti chce zajišťovat šest firem