Mladá česká firma OIG Power se na trh uvedla hybridním bateriovým úložištěm pro malé fotovoltaické zdroje. Trojicí nových produktů plánuje výrazně rozšířit svůj záběr a dobýt ulice nejen českých měst. Opírá se přitom o design z pera Michala Froňka.

„Podpora elektromobility by neměla stát jen na masivních dotacích a často neefektivních investicích do výstavby infrastruktury podél evropských dálnic,“ vysvětlil většinový vlastník skupiny OIG a bývalý ministr průmyslu Martin Kuba, proč se jeho tým zaměřil právě na „malou“ městskou elektromobilitu. U té podle něj není rozhodujícím kritériem rychlost nabíjení, ale hustota sítě dobíjecích stanic.

„Elektromobilita pro nás představuje jednu z hlavních cest budoucnosti celé energetiky,“ přivítal nové výrobky generální ředitel ČEZ Daniel Beneš. Celý projekt hodlá financovat společnost Essox ze skupiny Komerční banky, která vidí využití elektromobilu hlavně coby druhého vozu do rodiny využívaného pro drobné dojížďky. Essox hodlá vedle financování poskytovat i pojištění, poradenství, zpracování projektu, nákup technologií a jejich instalaci.

Nabíjecí stanice pro elektromobily nabízí výstupní výkon 18 kilowattů, v případě využití solární elektřiny pak výkon klesne zhruba na polovinu. OIG Power už testuje paralelní zapojení šesti bateriových boxů, které by přineslo výkon až 208 kilowattů. Stanice může být připojena do rozvodné sítě, nebo fungovat v ryze ostrovních systémech.

Nová lavička s bateriovým úložištěm bude v základní variantě disponovat kapacitou 19 kilowatthodin a umožní i indukční dobíjení. Dobíjecí stojany ve verzi pro tři elektrokola nabídnou kapacitu 7,2 kilowatthodin, v provedení pro šest kol 9,6 kilowatthodin.    

„Filozofie dalšího vývoje elektromobility v podání OIG Power je nám velice blízká,“ vysvětlil svou přítomnost na představení nových produktů marketingový ředitel BMW Pavel Jankovský.