Koloběžky bude možné odstavit na více než 500 virtuálních stáních, která Bolt vybíral s magistrátem a městskými částmi. Bolt počítá s tím, že zatím rozmístí po Praze několik stovek elektrokoloběžek.

Minuta jízdy na kole či koloběžce bude nově stát 2,50 korun. Platba za půjčení stroje je uživateli po ukončení jízdy automaticky stržena z karty uložené v aplikaci. Koloběžka jezdci nedovolí jízdu ukončit, pokud se stroj nenachází na jednom z parkovacích stanovišť. Ta se zpravidla nacházejí u cyklostojanů nebo tam, kde je dostatek prostoru.

Novinkou je i informování uživatelů o bezpečnosti v hlasové formě. Například omezení rychlosti v určitých ulicích si tak jezdec nemusí zjišťovat na telefonu, ale dozví se za jízdy přímo od koloběžky. Stroje, které budou nasazeny v Praze, hovoří česky, slovensky a anglicky v závislosti na nastavení aplikace. Podobně jako kola nejsou ani koloběžky Bolt určeny k jízdě po chodnících. Smí na cyklopruhy, cyklostezky či silnici.

Dohoda se samosprávou

„Uvedení našich elektrokoloběžek jsme pečlivě vyjednali se samosprávou stejně, jako to děláme v jiných městech nebo jak jsme před tři čtvrtě rokem dojednali spuštění elektrokol Bolt,“ předeslal Martin Zajíc, manažer pro elektrická kola a koloběžky Bolt pro Českou republiku, a dodal, že princip, na kterém je služba založena, minimalizuje to, že se koloběžky budou válet po chodnících, v parcích a podobně.

„Nanejvýš ve velmi nepravděpodobném případě někdo koloběžku poškodí a rozbitou nechá ležet, naši lidé ji ovšem v řádu hodin najdou a odklidí,“ doplnil Martin Zajíc.

V České republice jsou nyní koloběžky Bolt dostupné zatím v deseti městech. Jen letos spustila platforma Bolt koloběžky kromě Prahy také v Brně, Ostravě a Liberci.