Prodej nových osobních aut v Česku se přitom za sedm měsíců letošního roku kvůli onemocnění covid-19 snížil o 23,6 procenta na 114 799 vozů. Za celý rok odhadují prodejci pokles o 20 až 25 procent.

Nejrozsáhlejší dealerská síť, kterou má domácí Škoda Auto, funguje podle mluvčího mladoboleslavské automobilky Pavla Jíny beze změn. „I přes nepříznivé dopady pandemie koronaviru je síť našich autorizovaných partnerů stabilní. V současné době je zákazníkům k dispozici 179 autorizovaných prodejních míst a 226 servisních partnerů,“ řekl ČTK. Automobilka ve snaze pomoci prodejcům například významně prodloužila splatnost aut a dalších produktů.

Japonská prémiová značka Lexus otevřela v červenci nový showroom v Průhonicích u Prahy. Čtvrté tuzemské centrum značky na ploše 340 metrů čtverečních patří k nejmodernějším v Evropě. Je součástí čestlického areálu Toyota Tsusho a vystaven je podle filozofie Omotenashi, která odkazuje na tradiční japonskou pohostinnost a obětavost. Showroom nabízí i servisní služby.

Devadesát procent prodaných lexusů byly s hybridním motorem

„Chceme, aby se u nás zákazník nejen cítil dobře, ale aby i odjížděl s pocitem, že byla splněna všechna jeho přání, včetně těch nevyřčených. Letošní prodeje Lexusu dokazují, že značku navzdory koronavirové krizi objevuje stále více lidí,“ uvedl jednatel Lexus Tsusho Průhonice Pavel Vávra s tím, že ze 204 osobních vozů prodaných vozů luxusní značky jich bylo 90 procent na hybridní pohon.

Zdroj: Youtube

V showroomu si mohou zákazníci vyzkoušet všechny modely lexusu, objeví se zde i letošní novinka model LC Convertible – první kabriolet značky s plátěnou střechou. 

Společnost Auto Palace minulý týden otevřela zcela nové pražské prodejní a servisní centrum značky Volvo na ploše 2200 m2 v pražských Vysočanech za 160 milionů korun. „Právě nyní přichází vhodný čas dále rozšiřovat naše teritoria působení v České republice s cílem být jedničkou na tomto trhu v poskytování služeb v oblasti mobility,“ uvedl generální ředitel Auto Palace Radek Donner.  

Na konci června zase otevřela společnost Louwman Motor v Příbrami 45. dealerské místo značky Hyundai. Kia se v první polovině roku zaměřila na modernizaci své prodejní sítě. Na jaře otevřela tři modernizované autosalony v novém globálním designovém konceptu Red Cube a zvýšila jejich celkový počet v Česku na jedenáct. Celkem do modernizace dvou prodejen v Praze a jedné v Olomouci jejich provozovatelé investovali přes 30 milionů korun.