Rychlé tempo změn již některé společnosti nestíhají. To ostatně dokládá více než polovina (52 %) dotazovaných podnikových lídrů, kteří vnímají ve svém oboru v posledních třech letech významné narušení zavedených paradigmat vlivem digitálních technologií a „internetu všeho". Necelá polovina (48 %) respondentů z globálních podniků připustila, že netuší, jak bude jejich obor vypadat za tři roky.

Kolik podniků má dobré prvky digitálního podnikání

Průzkum také ukazuje na skutečnost, že pokrok v oblasti digitální transformace probíhá přinejlepším nevyrovnaně. Některé společnosti s digitální transformací sotva začaly, mnohé zvolily polovičatý přístup.

Pouze jeden ze tří dotazovaných podniků má dobře zvládnuté základní prvky digitálního podnikání. Ani další čísla nejsou příliš pozitivní: Zhruba šest z deseti podniků nemůže dostát nejdůležitějším nárokům zákazníků – například požadavkům na lepší zabezpečení a nepřetržitý rychlý přístup ke službám a informacím. Téměř dvě třetiny (64 %) přiznávají, že nevyužívají k rozhodování informace získané v reálném čase.

Průzkum se uskutečnil mezi 4 tisíci lídry 

Výzkum dále mimo jiné doplňuje index digitální transformace podle Dell Technologies, který respondenty hodnotí na základě toho, jak sami vnímají výkon své firmy v digitální transformaci a také plán digitální záchrany.

Zjištění pocházejí z nezávislého průzkumu společnosti Vanson Bourne mezi 4 000 lídry velkých a středních podniků z 16 zemí a 12 oborů.