V neděli dojel v Superpole Race osmnáctý. Když byl pak odstartován hlavní závod, jeho motocykl se už nerozjel. Na vině byl souběh několika technických závad najednou. „Praskl napínák k řetězu, takže se posunulo kolo dopředu, zkroutilo se a do toho spadl řetěz. S motorkou nešlo jet. Nic podobného se mi ještě nestalo,“ smutnil König.
Do své druhé sezony vjel König s motorkou, která je složená ze starších komponentů. Zejména motor je dva roky starý. A to si vybralo svoji daň - Čech za světovou konkurencí zaostává.
Jediný dobrý motor bohužel odešel
„Na prvních testech v Austrálii jsme byli nadšení, protože ztráta byla jen 1,8 vteřin na nejlepší. Jenže jediný dobrý motor bohužel odešel. Pak už se tam dávaly horší a horší věci. Některé důležité materiály, ačkoliv byly objednané, se nestihly dodat, nebo prostě na trhu nebyly. Taková je doba, zimní pauza byla navíc hodně krátká,“ vysvětloval těžkosti jezdcův manažer Miloš Čihák.
Tým Orelac Racing Movisio tak musel pracovat s materiálem, který měl k dispozici, a ten při druhém dílu šampionátu v Indonésii narazil na svůj limit…
„I když jsme si zkoušeli různě poradit, opravdu nemá cenu jezdit na závody s dva roky starým motorem. Ke konci jsem už neměl k motorce moc důvěru. Na trati se mi hůř zatáčelo. Jezdíme rychlostí přes 300 km/h a ke stroji potřebuju mít absolutní důvěru.“ prohlásil dvacetiletý jezdec.
Naděje upíná k závodu v Assenu
„Chci ale poděkovat mechanikům, že se mi snažili pomoct a přicházeli s řešením. Jenže s opotřebovanými komponenty kouzla neuděláte,“ vysvětloval pilot, který se upíná k nové závodní kawasaki. Tu by měl mít tým k dispozici na dalším závodě MS.
Ten se pojede 21.-23.dubna v Assenu. Během pauzy vyrazí König na lyže a připravovat by se měl ve Španělsku.
„Řešíme seznam hlavních komponentů. U půlky z nich je ale termín dodání neznámý. Prostě nejsou. Snad se ale povede všechno stihnout. Věřím, že motor, rám a nové pérování budeme mít v Assenu. Ale stoprocentně uvidíme až tam,“ dodal Čihák.