Nic by nemělo zabránit vzniku okruhu dlouhému 550 metrů na Hradčanském náměstí, kde se den před Silvestrem sejde v rámci Tour de ski světová běžecká špička.

Neumannová v Praze naplňuje představu otce myšlenky Tour de Ski Jürga Capola, který českou metropoli zařadil do programu místo Mnichova.

„Logisticky je Praha optimální a Tour potřebuje tohle místo jako třešničku na dortu,“ podotkl ředitel běžeckého úseku lyžařské federace FIS.

Městské sprinty přitom nepatří u běžců k oblíbeným. „Ani já je moc nemusím, ale pražská trať vypadá, že bude spravedlivá. Finiš mírně do kopce může být napínavý,“ uvažoval reprezentant Martin Koukal při pohledu na plán.

„Víme, že jde o exkluzivní lokalitu náchylnou k poškození, ale věřím, že vše dobře dopadne, protože jsem si pro závod nedokázala představit jiné tak krásné místo,“ řekla Neumannová. V záloze ale měla Petřín nebo Letenskou pláň.

Nejtěžším oříškem pro pořadatele bude vměstnat na náměstí vše potřebné. „Vypadá to, že se nám tam vše vejde,“ doufal Marek Rejman, zodpovědný za technické náležitosti. Parkovací místa vzniknou na Pohořelci a buňky pro servismany a závodníky se postaví pravděpodobně v přilehlých dvorech cestou od Černínského paláce. „Stravovat se běžci budou chodit na Vikárku,“ odhalila Neumannová.

Kapitolou sama pro sebe je výroba 2000 kubíků technického sněhu. Nedá se totiž očekávat, že by v Praze napadlo dostatek toho přírodního.

Sníh tak nastříkají děla ve stanech na Strahově a na Hrad je doveze až 500 nákladních vozů. „Ještě nevíme, jakou technologií budeme sníh vyrábět. Vybíráme ze tří variant a tří cenových nabídek,“ říkal Rejman. Začít s umělým sněžením se musí nejpozději tři týdny před závodem.

Vstupné? Není, i když se očekává návštěva mezi pěti až deseti tisíci fanoušků. Doprava na Hrad by měla být městskou dopravou. „Aby se okolí nepřetěžovalo auty,“ dodal Rejman.