Co vy vlastně soudíte o Dakaru?
Že je to obrovský fenomén. Je to krásná akce, která nemá obdoby, co se týká těch disciplín, které se tam jedou. Je to v podstatě sen každého závodníka zajet si Dakar. A já jsem tak rád, že Česká republika tam bude znovu mít tak silnou reprezentaci, tak silnou sestavu pro tento podnik. A navíc jezdci, kteří tam vyrazí, určitě nebudou do počtu. Nejde o závodníky, kteří hledají dobrodružství, jde o sportovce, kteří touží sahat po nejvyšších metách.

Má to i nějaký větší přesah?
Samozřejmě, jde o českou reprezentaci, jde o reprezentaci všech sponzorů, ale třeba i Autoklubu. A já sám se už na to moc těším, až to uvidím v televizi, a doufám v nějaký pěkný výsledek.

Jde podle vás souhlasit se slovy odborníků, že sestava Kolomý, Loprais a k nim i Prokop je tím doposud nejlepším, co měla Česká republika kdy na Dakaru?
I já to tak vidím. A třeba Martin (Prokop) jel skvěle už letos, už tehdy jsem mu držel palce, aby to vyšlo do desítky. Věřím tomu, že v lednu to bude ještě lepší, že bude ještě silnější a že to minimálně do té desítky mohl zvládnout. A co se týká našich reprezentantů v kamionech, u nich je kvalita dlouhodobě vysoká a doufám i klidně v mety nejvyšší.

Vy sám, přestože už nejezdíte, se stále počítáte mezi závodníky. Nemáte třeba v plánu nějaký comeback zrovna na Dakaru?
Jako diváka ano, rád se určitě někdy přijedu podívat. A doufám, že tyhle jezdce ještě zastihnu v aktivní kariéře. Ale jako jezdce mě tam určitě nikdo neuvidí, tohle jsem nikdy neuměl a klobouk dolů před těmi, kteří to chtějí v horách i dunách opakovaně dokazovat. Já sám byl vždycky spíš na hladký asfalt a tam moje soutěžácké schopnosti končily.

Na závěr, co všechno máte před sebou v roli nejvyššího funkcionáře Autoklubu České republiky?
Je toho moc. A je spousta věcí, které se v posledních letech nerozvíjely zrovna správným směrem. Máme postavený program na podporu financování českého motosportu, a to jak v oblasti automobilů, tak i motocyklů. Věřím tomu, že máme možnost získat víc peněz jak z veřejných zdrojů, tak ze soukromého sektoru. Vidíme, že se v minulých letech trochu zanedbal sportovní marketing, v tom Autoklub zaspal dobu. Druhá věc, která je nesmírně důležitá, je péče o mládež. Víme, že je tady spousta dětí, které se chtějí věnovat motosportu, ale ten sport je drahý. Je to zkrátka něco jiného než balon, trenky a kopačky. Do motosportu se musí něco investovat a my musíme udělat všechno pro to, abychom dětem dali do ruky schopnou techniku za rozumné peníze. Aby si to mohli i rodiče vyzkoušet, aniž by do toho cpali bezhlavě statisíce. To je jedna z priorit, pokud bychom se totiž teď o ty děti nepostarali, za pár let bychom tady neměli tak skvělé reprezentanty, kteří se třeba dnes chystají na Dakar.