Tým nasazený do polské soutěže je určen především pro mladé jezdce, kteří ještě nemají angažmá v zahraničí. V boji s novými závodníky na neznámých drahách by měli především získávat zkušenosti. "Tady se setkávali se stále stejnými soupeři, takže jsme se rozhodli jejich přípravu změnit," řekl na dnešní tiskové konferenci sportovní ředitel pražského klubu Petr Ondrašík.

Pod hlavičkou Markéty mohou v Polsku závodit i kvalitní junioři z jiných českých týmů. Tým však nebude složen jen z mladých jezdců, zhruba jeho polovinu by měli tvořit zkušenější plošináři. "Budeme hlavně sbírat zkušenosti, ale chceme hrát důstojnou roli. Úspěchem by bylo umístění někde na třetím či čtvrtém místě," naznačil cíle Ondrašík. V rámci třetí nejvyšší polské soutěže se jezdci pražského klubu s každým soupeřem utkají doma a venku. Závodů se účastní šest až osm jezdců a jezdí se na 15 rozjížděk.

Pro Autoklub Markéta začne druhá polská liga v neděli od 13:30 soubojem s polskými plochodrážníky z Rawicze. O dva dny později startuje domácí extraliga, jejíž první kolo se uskuteční v Praze. Z nejvyšší soutěže nakonec nevypadla ani Zlatá přilba Pardubice, která neuspěla v baráži, a extraliga se bude jezdit s pěti týmy. Jeden z nich bude mít vždy pauzu. "Není to ideální, protože nebude při všech závodech stejná sportovní úroveň. Ale dráhy v Plzni a ve Mšeně by byly pro pět jezdců na hranici únosnosti, takže se v zájmu bezpečnosti při startu a v první zatáčce sáhlo k tomuto řešení," komentoval Ondrašík nezvyklý model soutěže.