V dosavadním průběhu nejnáročnějšího motorického maratonu musel v Saúdské Arábii zvládnout stovky kilometrů. Ve středu přijel do cíle měřeného úseku na 47. místě a v celkovém pořadí je nečekaně třicátý.

Před dakarským nováčkem jsou z Čechů jen famózní Martin Michek a ostřílený Milan Engel ze stejného týmu Orion-Moto Racing Group a rychlý Brňan Jan Brabec.

„Docela mě to bavilo, ale od desátého kilometru mi kvůli ohnutému kotouči přestala fungovat zadní brzda. Jsem zklamaný a naštvaný,“ láteřil Drdaj. „Ale důležité je, že jsme v cíli a můžeme pokračovat.“

Motorkářská kometa Dakaru

Loni získal domácí motokrosový titul v královské třídě MX1. Ví se, že dostal do vínku rychlost a dravost. Ale vytrvalost? Tu musel prokázat. „Na Dakaru bude pro mě všechno nové, vždyť jsem na motorce pořádně nejel ani po silnici,“ vyprávěl před startem.

Navíc si při podzimní kvalifikaci v Maroku zlomil v poslední etapě hrudní kost. Tam pochopil, o čem jsou dálkové soutěže a jak k nim přistoupit. „Domluvili jsme se, že nesmí být zbrklý. Jde hlavně o trpělivost a získání zkušeností,“ uvedl Ervín Krajčovič, boss Orionu.

A Drdaj plní týmovou taktiku naprosto skvěle. Nejen, že pravidelně dojíždí bez větších technických komplikací, ale je i rychlý. Vždyť v první etapě byl na měřených úsecích několikrát v top 20, v úterý se pohyboval kolem 17. místa.

Několik dní byl v pozici nejlepšího nováčka. Ve středu ho však přeskočil Rakušan Tobias Ebster, který je celkově na 26. místě. Drdaj za ním o čtyři příčky zaostává.

Přežít zrádný písek v Empty Quarter

Nikdo asi neočekával, že bude tak nahoře. „Víme, že je dobrý a technicky vyzrálý závodník. Jede stabilně. Teď bude klíčové, aby přežil do volného dne a úspěšně překonal písek, který je v Empty Quarter velmi zrádný,“ chválil posilu Krajčovič.

Je rád, že jeho svěřenec v etapách netlačí na pilu. „Domlouvali jsme se na tom. Líbí se mi jeho postoj a přístup. Věřím, že to vydrží a dostane se na pěkném místě do cíle.“

Během středy si Drdaj musel poradit s technickým problémem. Od desátého kilometru mu přestala fungovat zadní brzda, což v dunách nebylo nic příjemného. „Musel jsem zvolnit a neriskovat. Nebezpečné to bylo zejména při sjezdech,“ líčil Drdaj.

Prošli jsme jeho motorku a bohužel měl zadní brzdu kvůli ohnutému kotouči uvařenou. Asi musel dostat někde ránu a tím se brzda uvařila. Všechno jsme vyměnili a stroj je v pořádku,“ upřesnil Krajčovič.