Automobilový jezdec Jan Kopecký se osobně podílel na vývoji již čtvrtého vozu továrního týmu Škoda Motorsport. Z modelu Fabia RS Rally2, který zástupci mladoboleslavské automobilky v úterý večer slavnostně představili, je nadšený. Jak rychlý ale vůz bude, se ukáže až v závodech.

"Designově se mi auto moc líbí. Já po autě chci, aby bylo spolehlivé a především rychlé, aby mě poslouchalo, jak já chci, a to jsem přesvědčený, že se podařilo. Celý tým vložil do vývoje zkušenosti z vývoje vozů S2000 a R5," řekl Kopecký a poukázal na předešlé závodní speciály Škody. "Jak rychlý ale bude, ukáží až samotné závody. Testování je něco jiného. Stávající model je špička, takže bude těžké ho překonat," podotkl.

Čtyřicetiletý pilot byl jedním ze čtyř jezdců, kteří se na vývoji Fabie RS Rally2 podíleli. "Jezdil jsem především na asfaltu, ale svezl jsem se i na šotolině a dokonce i na sněhu. V březnu jsme byli na jihu Čech a místo krásného počasí napadlo půl metru sněhu, takže to bylo zajímavé," pousmál se Kopecký. Vedle něj se na testování a vývoji podíleli Nor Andreas Mikkelsen, Brit Kris Meeke a Emil Lindholm z Finska.

Nová Škoda Fabia RS Rally2 během testování
Boleslavská Škodovka ukázala světu svou novou závodní zbraň

Přestože je testování a vývoj náročná práce, Kopeckého hodně baví. "Je to důvod, proč mě těší být součástí týmu, byť už tým nejezdí závody. Je to tvrdá práce. Někdy se s lidmi nepohodneš. Ale vždy se vše směřuje, aby šel vývoj dopředu. Těším se, až se auto ukáže na trati," řekl Kopecký.

Nový speciál má vylepšenou aerodynamiku, pohonné ústrojí, elektroniku, bezpečnost i celkové ovládání. Hlavně ale také nový přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru. "Nová platforma autu dává sama o sobě větší stabilitu. Je širší, má delší rozvor a stabilita zejména v zatáčkách je větší. Jezdec nemá problém s nedotáčivostí, motor funguje skvěle už na nízkých otáčkách," popsal Kopecký.

Osminásobný český šampion věří, že bude s novým speciálem brzy sám i závodit. "Bude to ale složitější. Jezdím v soukromém týmu, takže bychom ho nejdříve museli koupit. Tovární tým teď pracuje na homologaci, která by měla být hotová k 1. srpnu a poté je otázkou, kdy auto bude k dispozici a seženeme dostatek peněz, abychom ho mohli koupit," dodal Kopecký.