Sobota byla pro Olivera Königa zábavná, předváděl kvalitní časy a hlavně se v závodě pohyboval po celou dobu ve skupince. Neděle začala warm-upem, ve kterém mu scházely tři vteřiny za nejrychlejší. „Co se týče rychlosti v jednotlivých sektorech, tak to nebylo špatné. Bohužel se mi ale nepodařilo dát jedno svižné kolo vcelku. Měnili jsme také nastavení, které mi nakonec nevyhovovalo a vrátili jsme se k tomu původnímu,“ popisoval König, jediný český účastník MS superbiků. V Superpole race pak dojel na 21. místě s více než půl minutovým odstupem na vítěze.

close Oliver König při závodech ve Francii. info Zdroj: Orelac Racing Movisio zoom_in Oliver König při závodech ve Francii. Do nedělního závodu tak odstartoval z posledního místa. Jenže ve chvíli, kdy se König dotahoval soupeřům, byla vyhlášena červená vlajka. Havarovali totiž Brit Redding a Švýcar Aegerter, posléze také domácí jezdec Mahias. Jedna z motorek zůstala přímo na trati. Po zajetí do boxů pak většina jezdců přezula nové pneumatiky. „To u nás jsme nemohli, protože jsme novou použili ve warm-upu. Ale nevymlouvám se na to. Na trati jsem bojoval a snažil se soupeřů držet,“ vysvětlil König.

Jenže český závodník se po restartu nedostal do patřičného tempa a nedařilo se mu přiblížit soupeřům, kteří byli na bodovaných pozicích. Po většinu času jezdil před Britem Rayem na yamaze. Ten ho však předjel v patnáctém kole a tím odsunul českého jezdce na kawasaki na místo poslední.

„Přitom sobota byla velmi nadějná, protože Oliver držel krok s bývalým jezdcem MotoGP, hvězdou IDM nebo s bývalým závodníkem ze třídy Moto2. V neděli se ale jelo Oliverovi o poznání hůře,“ vysvětloval Ondřej Ježek, bývalý závodník ze superbiků a rider coach Königa. „Ještě před zastavením závodu to vypadalo dobře, ale po restartu všichni kromě Olivera měli nové pneumatiky. Vyžili toho a hned mu cukli. Oceňuji, že to nezabalil a jezdil furt na maximum.“