"Změna byla navržená kvůli tomu, aby se gumy ve formuli přiblížily gumám na běžných vozech a při jejich vývoji se tak mohly používat podobné technologie," citovala agentura AP prohlášení společnosti Pirelli, která formuli pneumatiky dodává od roku 2011. Před tím firma byla také u prvních čtyř ročníků formule 1.
Další zásadní změnou bude také větší výdrž pneumatik. "Chceme mít takové pneumatiky, které by jezdcům umožnily mezi sebou bojovat, aniž by rychle odcházely nebo k předjetí dávaly jen minimální časový úsek," citoval server motorsport.com Nikolase Tombazise, který je v Mezinárodní automobilové federaci (FIA) šéfem skupiny pro monoposty.
FIA však ještě musí ve spolupráci s Pirelli a stájemi vyřešit nastavení pravidel, protože nechce, aby kvůli odolnějším gumám ze závodů vymizely zastávky v boxech. "Děláme hodně simulací a testů, protože víme, že fanoušci je mají rádi. Možná nejsnazší by bylo mít pneumatiky jako v Le Mans, na kterých budete moci jet velmi, velmi dlouho, ale budete pak přicházet o možnost zastávky v depu," dodal.
Na vývoji se budou podílet i jezdci
Podle zástupců Pirelli bude k vývoji nových gum přizvat stáje i jezdce, kteří si v minulosti stěžovali, že do změn v pravidlech nemají možnost příliš zasahovat. "Potřebujeme stoprocentní podporu týmů i pilotů, abychom věděli, že jdeme správným směrem. Musíme být všichni na jedné lodi," uvedl šéf Pirelli pro závodní vozy Mario Isola.