Dvořák má na lotyšský tobogán rozdílné vzpomínky. Před dvěma lety tam v SP zaznamenal své nejlepší umístění (4. příčku), ale vloni musel skousnout diskvalifikaci. Přesto se mu dráha v Siguldě docela zamlouvá.

„Je původem sáňkařská, ani se tu nejezdí čtyřboby. Má víc zatáček, lámou se a ani se to moc nerozjede. Maximální rychlost je okolo sto dvaceti kilometrů za hodinu. Musí se hodně řídit, taky sklon startu nám vyhovuje,“ přiznal.

Reprezentanti mají jasno o sestavě. První závod pojede jako brzdař Jakub Nosek, druhý Dominik Suchý. Jan Šindelář je náhradník, ale patří do stabilní sestavy čtyřbobu, který pojede až v lednu ve Svatém Mořici.

Konkurence se v Lotyšsku nesešla nejsilnější. Chybějí zejména zámořští závodníci. „První odřekli už před dvěma měsíci Američani, kteří oznámili, že nepojedou první část sezony. Nedávno se k nim připojili i Kanaďané,“ prozradil pilot.

Hygienická opatření

Světový pohár se neobejde bez hygienických opatření. „Musíme třeba vypsat na papír u každého z našich dvou aut i místo na sedadle, kdo kde sedí, rodná čísla a telefony. Stejně usazení musíme vyjet i ven z areálu,“ vyprávěl Dvořák.

„Uvnitř se nosí roušky, v šatně vezmu helmu a nasadím plexisklo. A hned po dojezdu si musím vzít roušku, pořadatel na nás řve z dvaceti metrů. Týmy bydlí zvlášť, my jsme v ubytovně u jedné restaurace. Máme pět pokojů na patře jen pro sebe,“ popsal situaci.