„Stačí, když tři noci klesne noční teplota pod čtyři stupně pod nulou, a můžeme zasněžovat,“ popsal radní Prahy 6 pro sport a volný čas Libor Bezděk. O přibližně 700 metrů dlouhý okruh by se měla postarat dvě sněžná děla, většinu nákladů má na starosti hlavní město. „Na Praze 6 bude zajistit zázemí, přípojku elektřiny a vody,“ uvedl Bezděk. Celkově by se náklady na provoz měly pohybovat v řádu stovek tisíc korun.

Bikesharing v podobě žlutých kol Ofo začal 16. října na pražském Strossmayerově náměstí.
Pražané si od včerejška mohou půjčovat žlutá kola

Nejdražší záležitostí budou děla vyrábějící sníh. „Jedno se dá pořídit přibližně za půl milionu korun,“ doplnil radní. V areálu se plánuje zbudovat půjčovnu lyží, převlékárny a toalety. Během dopoledních hodin bude ovál sloužit především školám. „Chceme tam umístit i lampy, aby se mohlo jezdit do večerních hodin,“ vysvětlil radní s tím, že využití dráhy bude pro běžkaře zdarma. V souvislosti s novým prostorem pro lyžování by tak měl skončit známý areál v Chuchli.

Ilustrační foto.
Metropole je doménou mužů. Platí to i pro ČSSD, která má kvóty

„Dráha se přesouvá z Chuchle na Vypich z důvodu příznivějších klimatických podmínek,“ připomněl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Praha 6 má také ambice dráhu dále rozvíjet. V budoucnu by se tak stopa pro běžkaře mohla zasněžovat pomocí technologie snowfactory, tedy výrobníků sněhu, které fungují už od venkovní teploty 15 stupňů Celsia. „Areál má potenciál i v souvislosti s Olymp centrem plánovaným v blízkosti plochodrážního stadionu Markéta,“ dodal Bezděk. Cílem projektu je propagovat běžecké lyžování a nalákat místní k pohybu na čerstvém vzduchu.

Obchodní dům Kotva
Inventurou české scénografie je výstava v obchodním domě Kotva

Opozice: malý ovál nikoho neuspokojí

Ne všichni jsou ale z nového zimního areálu absolutně nadšení. Například podle opoziční ODS není projekt domyšlený. „Nelíbí se nám to. Když je sníh, běžkaři hojně využívají oboru Hvězda nebo Ladronku. Tento malý ovál nikoho neuspokojí,“ popsal zastupitel Prahy 6 Jakub Stárek. Není tak podle něj důvod investovat peníze hlavního města do něčeho takového. „Jde maximálně o oslovení voličů, areál se bude těžko organizovat, není tam ani kde zaparkovat,“ připomněl Stárek s tím, že nová dráha způsobí maximálně zmatek.

Ilustrační foto.
Radnice stále častěji umožňují lidem hlasovat o investicích z obecní kasy