Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ptejte se online lídra pražské kandidátky ČSSD Petra Dolínka

Hostem pondělního rozhovoru bude náměstek primátorky pro dopravu a lídr pražské kandidátky ČSSD Petr Dolínek. Zeptejte se ho na to, co vás trápí.

Ptejte se online lídra pražské kandidátky ČSSD Petra Dolínka

Petr Dolínek.

VLOŽIT DOTAZ
DOTAZ: Jste mlady, ale zdate se mi jako erudovany a schopny politik. Ja uz jsem senior a zaujalo me vase heslo Dustojne stari. Cim nam muzete pomoci?
ODPOVĚĎ:Za prvé tím, že si uvědomuji, co jste za svůj život přinesli pro tuto zemi. A za to se sluší poděkovat pěkným zacházením a přístupem k vám. Je to nejenom navýšení důchodů, omezení výše nájemného, abyste mohli žít tam, kde jste zvyklí. Podporou sportovních a kulturních aktivit pro vás seniory na míru, anebo zlepšením služeb, které můžete využívat u sebe doma. Ale také garantování kvalitního vzdělání pro vaše vnoučata, zdravotní péčí zdarma a podobnými věcmi. Nesmíte každý večer usínat s pocitem, že nevíte ,co bude zítra s vámi, vašimi dětmi a vnoučaty.
DOTAZ: Pane Dolinku uprimne me desi, ze lide chteji znovu volit Okamuru. Vas ne?
ODPOVĚĎ:Tuším, že je to přesně deset let, co mne policie ČR společně s kamarády zadržela na demonstraci proti neonacistům. Odvezla do Bartolomějské ul. a tam nechala nahé dřepovat. Z toho jasně vyplývá, jaký je můj postoj k názorům pana Okamury. Rozhodě mě nemůže opít lithiovým rohlíkem. Je to sprostý extrémista, pro kterého není v politice místo.
DOTAZ: Cetla jsem s vami rozhovor a zaujal me navrh na tzv. Berlinsky model najmu. O co presne jde?
ODPOVĚĎ:Tento model spočívá v tom, že výše nájmu v městských bytech je zastropována s výší příjmu rodiny žijící v bytě. V praxi to znamená, že není nutné vyplácet dávky na bydlení v nájemních městských bytech a také to znamená, že i lidé pracující v ne tak dobře placených profesích mohou bydlet jako každý jiný. Neznamená to však, že někdo z vysokým příjmem by platil nájemné za svého souseda. Bohužel v minulosti byl fond bytů často rozprodán bez náhrady za nový bytový fond a proto musíme rychle několik set tisíc bytů v městech a obcích republiky vystavět.
DOTAZ: Jak je mozne, ze chce stat zatrhnout Praze dotace na silnice, pokud zakazete kamiony v Praze. To je prece vydirani. Bydlim na Sporilove a kamiony pod okny bych nepral snad ani tomu Ťokovi...
ODPOVĚĎ:V pátek mi byl předán projekt zákazu vjezdu nákladních aut nad 12 metrů do Prahy, tento týden bude projekt připomínkován a pak předán silničně-správnímu odboru. Po zpracování projektu tomu může zabránit již jen ministr Ťok. Ostatně mi poslal minulý týden návrh smlouvy financování opravy zásadních pražských komunikací ze státního rozpočtu (asi 120 milionů) kde mi napsal, že v případě zákazu kamionů v Praze, budeme muset tuto dotaci vrátit. Je to nehorázné chování a zneužití pozice ministra vůči Praze.
DOTAZ: Jste radni pro dopravu, tak by me zajimalo, jakym zpusobem se po Praze pohybujete?
ODPOVĚĎ:Pěšky, MHD a vším, co má kola. Od kola, přes skuter až po automobil. Vše s rozvahou, aby co nejméně obtěžoval jiné.
DOTAZ: Pane Dolinku, zkusite me v jedne vete presvedcit, proc mam volit CSSD?
ODPOVĚĎ:V posledních čtyřech letech máme zásadní růst platů a sociálních jistot a zároveň jsme nepřišli o demokracii. Chci, aby i moje děti o tuto demokracii nepřišly. Proto budu vždy podporovat ČSSD.
DOTAZ: Dobry den pane Dolinku, vsiml jsem si, ze navrhujete priplatek za praci v Praze pro statni zamestnance. Tyka se pouze uredniku, nebo se muzu tesit i ja, kdyz jsem ucitel?
ODPOVĚĎ:V žádném případě nejde pouze o úředníky a nejde pouze o Prahu. Týká se to několika set tisíc zaměstnanců v celé České republice. Např. jde o hasiče, učitele, pracovníky v soc. službách či o zmiňované úředníky. V některých městech jsou náklady na život vyšší až o dvacet procent než je státní průměr. V případě, že by v Praze byl příplatek ve výši deseti procent u učitele s pětiletou praxí, který nyní bere v průměru dvacet a půl tisíce korun, dostal by tedy o dva tisíce osm set korun navíc. V případě Sušice by to bylo o několik procent méně, ale i tak by dostal více než 600 korun. V součtu by to pro ČR znamenalo maximálně 10 miliard korun, z čehož méně než třetina by byla pro Prahu a více než šest a půl miliardy pro zbytek republiky. Chci, aby lidé mohli žít tam, kde pracují a měli čas na své rodiny a ne aby marnili čas dojížděním za prací. Ostatně např. v obchodních řetězcích berou prodavačky ve velkých městech více, než v těch menších. Nicméně musím konstatovat, že i tak berou málo.
DOTAZ: Dobry den, libilo se mi, ze jste zlevnil v Praze MHD. Ale nemohlo by byt uplne zdarma?
ODPOVĚĎ:Za jistých okolností si to umím představit. Kolega primátor ve Frýdku za ČSSD toto prosadil. Nicméně je to pouze pro obyvatele Frýdku Místku, kteří městu nic nedluží. V případě Prahy by se jednalo sice o výpadek v řádu několika miliard na příjmech, ale byl by to zásadní přínos pro živ. prostředí. proto je třeba vstoupit v jednání s vládou, zda by mohl přispívat na provoz dopravy těm obcím, které by měly MHD zdarma a tím by se snažily snížit znečištění ovzduší.
DOTAZ: Pane Dolinku nechci nadavat na vsechny politiky, vim, ze nejsou vsichni stejni. Tak budu nadavat jen na zelene, protoze jejich vyderacska taktika se kterou se snazi drzet Prahu v sachu, je silena. A ted k memu dotazu. Bydlim na Plzenske a cekam na Radlickou radialu. Dockam se?
ODPOVĚĎ:Mám pro vás dobrou zprávu. Před čtrnácti dny jsme předali na stavební úřad Prahy 6 dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí. Nyní záleží na Praze 5, jak rychle uzemní rozhodnutí vydá. Samozřejmě je ale třeba postupovat podle zákonných lhůt.
DOTAZ: Dobry den, jak je mozne, ze vase kolegyne radni Plaminkova vystoupila proti dostavbe Prazskeho okruhu? Praha ho nezbytne potrebuje. Vim, ze Vy za dostavbu bojujete, diky za to.
ODPOVĚĎ:Je to neomluvitelné selhání paní Plamínkové. Osobně si myslím, že dopis zaslaný na MŽP z jejího sekretariátu byl z dílny hnutí STAN, ne od odborníků. Do dvou dnů byl tento její přešlap napraven.
DOTAZ: Dobrý den, pane náměstku. Myslíte si, že stavba tunelu Blanka pomohla tak, jak se očekávalo? Nebo že to byla zbytečná investice? Co chcete udělat pro zlepšení dopravy v Praze Vy?
ODPOVĚĎ:Tunelový komplex Blanka je využíván více řidiči než se očekávalo při jeho otevření. Bezpochyby pomohl. Pokud se podíváme na Letnou, Milady Horákové nebo Argentinskou ulici. Nicméně. Stále trvám na tom, že toto dílo je sirotek. Bez dokončení městského okruhu bude doprava v Praze vždy snadno zranitelná.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení